انتخاب روغن موتور مناسب و بهترین زمان تعویض روغن موتور خودرو

عدد اول نمایانگر میزان گرانروی در فصل گرم سال و تابستان و دمای بالا است و عدد دوم بیانگر میزان گرانروی در فصل سرد و دمای پایین است. 4- سه عدد پیچی که روی بخاری بسته شده است را باز کنید و فن را جدا کنید. 1. یک عدد تشت یا ظرف را در زیر پیچ کارتل قرار دهید. میل روغن گیربکس را بیرون بیاورید و با یک دستمال تمیز کنید و دوباره در سر جایش بگذارید و دومرتبه بیرون بیاورید و خط روغن را روی میله بررسی کنید که آیا روغن کم شدهاست یا نه؟ تمام شدن لنت علاوه بر خطر ساز بودن و درست عمل نکردن ترمز، باعث خط افتادن روی دیسک ترمز و خراب شدن این قطعه نیز می شوند. بیشتر مخزنهای این مایع دارای علامتهای نشاندهنده سطح در سمتی هستند که میتوانید میزان پر بودن مخزن را مشاهده کنید، یا با یک میله در زیر درب مخزن.

البته اگر در مدت زمان معین ، روغن موتر سیاه نشد باید مشکل را بررسی کنید .چرا که روغن موتور مصرفی شما ، از قدرت کافی برای جذب و معلق نگه داشتن دوده ها و مواد زائد برخوردار نیست .در نتیجه دوده ها و آلودگی ها روی قطعات موتور و لابلای انها ته نشین شده و باعث عدم انتقال حرارت ، سائیدگی ،رینگ چسباندن و روغن سوزی بیش از اندازه و کاهش تراکم گاز و کشش موتور خواهد شد. بسیاری بر این باورند که سیاه شدن روغن موتور به معنای فرا رسیدن زمان تعویض آن است اما در واقع سیاه شدن روغن، خاصیت پاککنندگی روغن موتور را نشان میدهد به طوری که مواد افزودنی پاک کننده موجود در روغن موتور، دوده حاصل از احتراق را در خود بشکل معلق نگه میدارد و روغن تیره میشود.

خب حالا که روغن موتور جدید را ریختیم و در مراحل آخر تعویض روغن موتور ماشین هستیم، باید درب روغن موتور را ببندید و بروید سراغ چک کردن و ایمنی. در آخر آن که اگر به هر دلیلی امکان تعویض روغن خودرو توسط شما فراهم نبود میتوانید از خدمات تعویض روغن در محل استادکار بهره ببرید. ازاینرو شما میتوانید با نصب اپلیکیشن “خدمت از ما” به بهترین و باکیفیتترین خدمات تعمیر و سرویس خودرو در محل دست پیدا کنید. در این قسمت از آموزش تعویض روغن ماشین سعی کردیم با استفاده از تصاویر، درک شما را نسبت به مفاهیم بالا ببریم؛ که بتوانید اینکار را به راحتی در خانه انجام دهید؛ اما باید بدانید که تعویض روغن ماشین یک کار تخصصی و بسیار حساس است؛ اگر چه در هزینه های خود صرفه جویی می کنید اما من به شما پیشنهاد میکنم از متخصصان خبره سامانه خدمت از ما استفاده کنید که با کمترین هزینه ممکن تعویض روغن سیار را در هر محلی که شما هستید انجام می دهند. برای اینکه بدانید ظرفیت روغن موتور خودرو شما چقدر است، کافیست عبارت “مقدار روغن مورد نیاز برای خودرو… پس از این که متوجه شدید باید روغن موتور را تعویض کنید، بهتر است بدانید که این کار نیز اصول خود را دارد.

با باز کردن این پیچ خواهید دید که شریانی از روغن سیاه و کهنه خودرو خارج خواهد شد. لنت ها در هنگام اعمال ترمز، با ایجاد اصطحکاک بین خود و دیسک ترمز، از سرعت خودرو می کاهند. هنگام تعویض فیلتر روغن و روغن موتور، زمان مناسب تعویض روغن موتور ماشین به مسافت و زمان ماندگی روغن در کارتر بستگی دارد؛ چراکه تغییر خواص روغن موتور به میزان کارکرد موتور و مدت زمان ماندن روغن در موتور مربوط است. البته این بستگی به کیفیت روغن گیربکس نیز دارد باید بدانید که بهمرور زمان فرسایش و یاتاقان باعث ایجاد ذرات فلزی میشود که این ذرات فلزی بسیار ریز ممکن است در روغن گیربکس رسوب کند و آن را آلوده کند و باعث غلیظ شدن روغن شود این آلودگی باعث میشود که گیربکس بهدرستی عملیات روانسازی را انجام ندهد. عمرمفید روغن موتور بهران بستگی به نوع عملکرد ماشین شما دارد. به عنوان مثال، چراغ چک روغن موتور روشن میشود و موتور خودرویتان صدایی متفاوت از قبل دارد. به همین دلیل خیلی مهم است که از درجه روغن ( ویسکوزیته یا گرانروی) خودرو خود آگاه شوید.

این اگر فیلترها را به صورت دوره ای تعویض کنید، انتشار گازهای گلخانهای کاهش پیدا میکند و عمر موتور ماشین بالاتر می رود. دانستن اینکه چگونه تیغه های برف پاک کن خود را به طور منظم بازرسی کنید و در صورت لزوم آنها را تعویض کنید، یکی از راه های کمک به ایمن نگه داشتن خودروی شما است. چند قدم اضافی را برای کمک به درخشان نگه داشتن آنها در نظر بگیرید، مانند تمیز کردن لنزها و تعویض لامپ ها به محض اینکه کم رنگ می شوند. با توجه به اینکه لاستیک ها جزء تجهیزات گران قیمت هستند، همه ی ما نیازمند راه حلی خواهیم بود که آنها را برای مدت طولانی تری استفاده کنیم. سرویس و نگهداری منظم خودرو هزینه زیادی ندارد اما تعمیرات و تعویض غیرمنتظره ممکن است گران باشد. توجه کنید که فیلتر های زیادی در خودرو وجود دارد. دستگاه آپارات لاستیک دستگاهی دوکاره می باشد که نه تنها قابلیت آپارات لاستیک را دارد بلکه می تواند انواع تیوپ ها را هم آپارات و ترمیم نماید. این مواد رسوبات حاصل از احتراق سوخت را جذب میکنند، مانع از ایجاد واکنش اکسیداسیون میشوند و از خوردگی و زنگ زدگی فلز هم جلوگیری میکنند. مکانیک خودرو ممکن است روی ماشین ها و کامیون هایی که از سوخت سنتی مانند بنزین یا سوخت غیر سنتی مانند برق استفاده میکنند، تعمیرات انجام دهد.

هم چراغ ترمز عقب ماشین را بررسی نمایید. چراغ راهنما و سیستم هشدار را هم کنترل کنید. همچنین چراغ های جلو را برای روشنایی بیشتر بازرسی کنید. لنت های ترمز خودروی شما نیز نیاز به بازرسی منظم دارند. البته روغنسوزی دلایل دیگری نیز دارد که تنها مکانیکها میتوانند آن را تشخیص دهند. هر ماشین خاص ویژگی های خاص خود را دارد. اين را خود شما به عنوان مشتری می توانید با استفاده از موارد و اطلاعاتی که روی دستگاه می نویسد تشخیص دهید که مثلا روی دستگاه نوشته شده، ديجيتال اینورتر (در حالت کلی دارای دو موتور یونیورسال واینورتر هستیم که در این مورد خاص و مثال اینورتر می باشد).

مثلا 405 یا پرشیا ، xu7 ? روغن هیدرولیک میتواند مصنوعی یا معدنی باشد. بسیاری از مردم به اشتباه تصور می کنند که سیاه شدن روغن به دلیل خراب شدن آن است. شمع ها نیز قسمت هایی از خودرو هستند که موجبمشتعل شدن هوا و سوخت در موتور خودرو می شوند. بنابراین به کاهش هزینه های تعمیر نیز کمک می کند. این اقدامات به جلوگیری از آسیب دیدن خودرو کمک می کند. هنگامی که تسمه تایم آسیب می بیند، زمانبندی سوپاپ ها بهم ریخته و موتور به اجبار، فشار بیشتری به قسمت های مختلف می آورد. همچنین روغن موتور باعث آب­بندی بین سیلندر و پیستون شده و باعث محافظت قطعات موتور در برابر خوردگی و پوسیدگی است و کارکرد موتور و قطعات داخلی آن را در دماهای مختلف بهبود می­بخشد. همچنین میتوانید بر اساس هزینه و نیاز خود خرید کنید. برای عوض کردن روغن گیربکس حتما باید مکانیک و متخصصان مراجعه کنید تا با امکانات و دستگاهای جدید و پیشرفته ای که در اختیار دارند و همچنین هزینه های مناسب تمامی مراحل را برای شما انجام دهند. شما می توانید قبل از 12 هزار کیلومتر نیز روغن موتور را تعویض کنید اما در شرایطی که یک سال از آخرین دفعه ای که روغن را تعویض کرده اید، گذشته باشد.

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک حسنلو در منطقه تهران نزدیک ستارخان با ۱۷ سال سابقه، ارائه دهنده انواع خدمات گیربکس ماشین های اتومات ایران خودرو میباشد. در ابتدای امر پیچ کارتل را با استفاده از یک دستمال نخی کاملا تمیز کنید و در جای خود محکم ببندید. البته روغن های موتور دستگاه ها و خودرو ها با هم یکسان نیستند و با این که هر دو از فراورده های نفتی هستند اما خواص شیمیایی و فیزیکی آن ها کاملا با هم متفاوت است. در صورتی که میخواهید فیلتر قدیمی را دوباره استفاده کنید، کافیست تا ابتدا روغن آن را در تشت خالی کرده و با استفاده از یک دستمال نخی آن را کاملا خشک و تمییز کنید. سه چیز وجود دارد که باید بهطور منظم در رابطه با روغن هیدرولیک خود بررسی کنید، این موارد عبارتاند از سطح مایع در مخزن، شفافیت یا رنگ و سپس بررسی کنید که هیچ نشتی از این ناحیه وجود نداشته باشد. البته توصیه تمام شرکت­های نفتی، تعویض روغن موتور هر شش ماه حتی بدون هیچ کارکردی و حداکثر کیلومتر کارکرد در هر شرایطی است. تعویض روغن ممکن است در ابتدای امر قدری سخت یا گیج کننده باشد اما بعد از انجام آن برای اولین بار متوجه خواهید شد که بسیار آسان بوده و نیازی به مراجعه به تعویض روغنی ها، پرداخت پول و یا حتی نگرانی درباره روغن تقلبی نیست.

به طور کلی، سرویس و نگهداری خودرو باعث افزایش طول عمر موتور و سایر اجزای آن می شود و نیاز به تعویض زود هنگام را کاهش می سایت tamirgah-co دهد. هنگام عیب یابی، هر دو سوئیچ سمت راننده و سوئیچ سمت خراب را آزمایش کنید و به جهت مورد نظر فشار دهید. با توجه به بالا بودن آمار این سرویس پر درخواست سعی کردیم که مجموعه ای از حرفه ای ترین افراد در زمینه عیب یابی خودرو در محل در سایر شهر ها برای آن دسته از کاربرانی که نیاز فوری جهت دسترسی به شماره تعمیرکار سیار خودرو تهران را دارند فراهم آوریم تا اندکی از میزان دغدغه های شما هنگام خرابی اتومبیل تان بکاهیم. 2. دررفتن دنده در هنگام حرکت خودرو نیز میتواند نشانههای تعویض روغن گیربکس باشد. مشکلات گیربکس اتوماتیک ماشین شخصی مخصوصا گیربکس خودروهای 206 و 207 که طرفداران زیادی دارد یکی از مهمترین عوامل خرابی خودرو و وسایل نقلیه میباشد، تقه کردن های جعه دنده و سرو صداها و علایم هشدار ماشین، عوض نشدن دنده ماشین، نشت روغن و یا مایع، گرفتن کلاچ و یا بوی سوختگی را باید جدی بگیرید.

نکته: یکی از نشانه های تمام شدن لنت خودرو، شنیده شدن صدای جیغ کشیدن از چرخ ها هنگام ترمز گرفتن است. اتومبیل شروع به صدای تیکتیک در زمان استارت می کند. در صورتی که شاخص گیج رنگ روشن روغن موتور تازه به خود گرفته و مقدار آن مناسب بود پس همه چیز درست پیش رفته است و میتوانید خودرو خود را استارت بزنید. مهمترین علایم و نشانه های خرابی شمع خودرو شامل جرقه های نامنظم، شتاب کم، لرزش در دور پایین موتور و استارت نامناسب می شود. استفاده کردن و ریختن روغن موتور کیفیت پایین: استفاده از روغن موتور بی کیفیت به این دلیل که همان گونه که از نامش هم پیداست کیفیت پایینی دارد، راندمان خودور را پایین می آورد و باعث می شود که خودرو به شکل مناسبی کار نکند و همچنین روغن بیشتری مصرف شود.

اما شما می توانید با فهمیدن و دیدن نشانه هایی، متوجه شوید که روغن گیربکس شما نیاز به تعویض دارد؛ برخی از این نشانه ها را در ادامه برای شما نام می بریم. به عبارت دیگر، موتور در صورت داشتن عملکرد بهینه، از سوخت کمتری استفاده خواهد کرد و به این ترتیب هزینه های شما را نیز کاهش خواهد داد. بررسی شمع های خودرو نیز در چک لیست تعمیر و نگهداری خودرو قرار می گیرد. چک لیست تعمیر و نگهداری خودرو شامل چه مواردی می باشد؟ اسپرت کردن خودرو به چه معناست؟ روغن هیدرولیک بهطورمعمول چه رنگی است؟ هر ۱۰۰۰۰ کیلومتر فیلتر روغن را به همراه تعویض روغن عوض کنید . 1. عوض کردن دنده سخت میشود و دنده بهدرستی جا نمیرود و این ممکن است رابطه مستقیم روغن با روغن گیربکس داشته باشد. تغییرات شدید دنده به دنده در خودروها و ایجاد سروصداهای نامتوازن داغ شدن بیشازحد روغن بیبو و ایجاد بوی سوختگی در خودرو و همه اینها میتواند باعث کوتاه شدن عمر سیستم انتقال خودروی شما شود. در صورتی که به هر دلیلی روغن ترمز خودرو کم باشد، اصطلاحا خودرو ترمز خالی کرده و این انتقال نیرو بین پدال و چرخ صورت نمی پذیرد.

زمان زیادی نمی برد اما در افزایش مسافت پیموده شده بنزین و کاهش استهلاک بسیار موثر است. یکی از روش هایی که می تواند امنیت زیادی را برای خودرو شما ایجاد کند استفاده از دزدگیر می باشد. البته توجه داشته باشید که با ترک خوردن یا سوختن واشر سر سیلندر اشکال دیگری نیز در ماشین ایجاد می شود، و آن گرم شدن بیش از حد موتور و ایجاد حباب در مایع رادیاتور است. 7. استفاده از روغن موتور قدیمی و فرسوده باعث ایجاد آسیب به قسمت های مختلف موتور و حتی سوراخ شدن آن نیز میشود. تیغه های آسیب دیده یا فرسوده می توانند دید را در هنگام باران شدید یا طوفان برف کاهش دهند. اگر روغن کم شده باشد باید به آن روغن گیربکس اضافه کنید بهتر است بهصورت هفتگی و روزانه این کار را انجام دهید تا در هنگام کم شدن و یا کاهش روغن سریعاً متوجه آن شوید و آن را نزد کارشناسان و متخصصان ببرید.