تعویض روغن موتور

متاسفانه فهمیدن اینکه کدام یک از تعمیرگاه های گیربکس اتوماتیک دانش و تجربه مورد نیاز جهت تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو 206 شما را دارند کار بسیار دشواری است. در تعمیرگاه برق خودرو کاراک، تعمیرات روشن نشدن موتور برف پاک کن پژو ۲۰۶ به صورت تخصصی انجام میشود. در صورت نیاز برای جابه جایی ماشین به تعمیرگاه می توانید از امداد خودرو شیراز کمک بگیرید . با سرمایه گذاری در این زمینه به طول عمر اتوموبیل خود و جلوگیری از بروز مشکلات مختلف در آن کمک کنید. بخشی را که موتور زیر در آنجا قرار دارد، به کمک جک بالا آورید. برای تعویض موتور ماشین ظرفشویی، برد و منبع ظرفشویی را از آن جدا کنید و در گوشه ای قرار دهید. 6- به یاد داشته باشید که بهتر است هر 6 تا 12 ماه یک بار روغن موتور اتومبیل خود را بررسی نمایید و در صورت نیاز تعویض کنید . فیلتر روغن با توجه به توصیه سازنده با هر بار تعویض روغن یا یک بار در میان ، باید تعویض شود . بهترین روغن موتور برای رانا و رانا پلاس روغنی با غلظت ۱۰W40 و حجم روغن موتور ۳٫۷۵ لیتر است.

البته من برای خودروی توربوشارژر دارخودم هم از همین روغن های ایرانی استفاده میکنم بسیار راضی هستم. برخی مواقع ممکن است برای ریموت خودروی شما برنامه نویسی صورت نگرفته باشد که این مشکل می تواند با مراجعه به افراد متخصص در این زمینه به راحتی برطرف گردد و برنامه مشخصی برای ریموت نوشته شود. تفاوتی ندارد نام آن را اتو سرویس رینگ و لاسیتک، مغازه آپاراتی و یا تعویض روغنی بگذارید، همه این موارد به یک حیطه شغلی واحد و مرتبط با یکدیگر اشاره دارند. ممکن است که دمای روغن اتومبیلتان از حد مناسب بالاتر رفته باشد که در این صورت بایستی دلیل این امر را در یک سری از اشکالات مکانیکی مورد توجه قرار دهید و در صدد رفع آنها بر بیایید.

در صورتی که میزان روغن کمتر بود، روغن اضافه کنید. در زمانی که سطح روغن موتور پایین تر از min بود ، باید مقداری روغن به آن اضافه کنید تا سطح روغن بین دو علامت روی گیج قرار گیرد . هنگامی که ماشین در حال کار است، سوزن باید در وسط اندازه گیری قرار گیرد. در غیر این صورت مقدار روغن بیش از اندازه کاهش مییابد و یا اینکه روانکاری مناسب برای تمامی قطعات موتور انجام نمیشود. سیاه شدن روغن نشان دهنده زمان مناسب برای تعویض روغن است؟ اما سیاه شدن روغن به معنای خرابی آن نیست . هر خودرو بسته به مدل، برند، سال تولید و استانداردهایی که دارد، به یک نوع روغن بهخصوص نیاز دارد. یک تعمیرکار توانا باید تمام قطعات مکانیکی و الکترونیکی دستگاه را بشناسد. انتخاب بهترین تعمیرکار موتور پژو 206 ، از جمله این خدمات می توان به تعمیرات تخصصی موتور پژو 206 هم از لحاظ مکانیکی و هم از لحاظ برقی اشاره نمود. اما در صورتی که خراب شود ، می توان گفت که ایسیو آن سوخته است .

امروزه تکنولوژی تولید لباسشویی پیشرفت چشمگیری داشته و شاهد ورود لباسشویی های اتوماتیک هستیم. توجه کافی به راهنمای برنامه شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ، نحوه ریست ماشین لباسشویی ال جی و سایر برندها در مواقع خاص در جلوگیری از ایجاد مشکل در این قطعه تاثیر گذار است. روغن تازه به واسطه دود کمتر، آلودگی کمتری هم برای محیط ایجاد میکند. چنانچه دود آبی از اگزوز خودرویتان خارج میشود نشانهای بارزی برای این مسئله خواهد بود. دود آبی در اثر سوختن روغن ایجاد میشود و اگر برطرف نشود میتواند یک مشکل پرهزینه باشد. شاید شما هم این افسانه را شنیده باشید که اگر یک بار از روغن موتور مرکب استفاده کنید ، دیگر نباید از روغن عادی استفاده کنید ؛ اما باید بدانید که این موضوع هم صحت ندارد و تا زمانی که روغن مناسبی استفاده می کنید ، هیچ مشکلی در استفاده از نوع آن نخواهید داشت .

این مورد را خیلی از ما شنیده ایم که برای جلوگیری از بروز مشکلات مربوط به گارانتی ، بهتر است که روغن موتور را از نمایندگی بخرید . زمانی که قصد خرید روغن موتور جدید را دارید ، ممکن است شما هم مثل بسیاری از مردم با علائم روی روغن موتور آشنا نباشید و به اشتباه فکر کنید که حرف W روی بسته آن مربوط به وزن است ، در حالی اگر روی بسته روغن موتور این حرف حک شده باشد ، نشان دهنده این است که این روغن موتور مخصوص استفاده در زمستان است و این W نشان دهنده ویسکوزیته روغن در هوای سرد است .

لازم است بدانید که برخی از سازندگان خودرو، مصرف روغن را حتی تا ۱ لیتر در ۱۰۰۰ لیتر هم ذکر نمودهاند. سپس پس از اطمینان حاصل کردن از مناسب بودن سطح روغن خودرو، دوباره خودرو را روشن کنید. ممکن است روغن با ویسکوزیته نامناسب، کمتر و یا بیشتر از میزانی که سازنده اتومبیلتان توصیه کرده است، انتخاب کرده باشید که در این صورت بایستی روغن تخلیه گردد و روغن مناسب جایگزین آن گردد. روغن موتور های با ویسکوزیته بالا تر باعث نرم تر کار کردن و همچنین محافظت موتور می شوند . مکانیکهای خودرو و کارشناسان در رابطه دلایل کم شدن روغن ماشین اظهار مینمایند که با توجه به کارکرد موتور و نیز ذات موتور در شرایط مختلف و به علت بالا رفتن حرارت در اتومبیل، روغن موتور خودرو کاهش مییابد. از طرفی در برخی از اتومبیل ها نیز این میزان تا 24000 کیلومتر نیز می رسد . در صورتی که اتومبیلتان با این مشکل مواجه شده باشد به تعمیرکار مراجعه نمائید تا پیستونها و رینگهای خودرویتان را یا تعمیر کند و یا تعویض نماید.

البته در دفترچههای راهنمای تمامی خودروها ذکر شده که با چه نوع روغنی سازگار هستند. تنها مشکلی که روغن میتواند برای موتور فراهم کند، همانطور که پیشتر هم ذکر کردیم، این است که خاک را جمع میکند. در صورتی که احساس کردید کم کردن روغن موتور ماشین شما غیر طبیعی است، جویای علت این اتفاق باشید؛ زیرا این مشکل میتواند به تنهایی آغاز کننده رشته هزینههای گزاف برای موتور خودروی شما باشد. داغ شدن بیش از حد موتور، یک علامت رایج کمبودن مایع خنککننده در خودروی شماست. سر و صدای اگزوز بلندتر از حد معمول: این مشکل میتواند ناشی از یک سوراخ یا ترک در اگزوز خودرو باشد. بنده خلبان هليكوپتر بودم در سيستم متور و ترانسميشن هليكوپتر يك سيستم chip detector وجود دارد كه در صورت لب پريدگي دنده ها را و يا قسمت فلزي چدا شده از موتور يا گيربگس را كه در روغن شناور هست جذب كرده و چراغ مربوطه در كابين خلبان روشن مي گردد در اينصورت خلبان ناچر به فرود اضطراري در اولين فرصت مي شود براي چك كردن وسيله آيا نصب كردن يك آهنرباي قوي به بدنه كارتر و يا روي فيلتر روغن مي تواند خرده ريز ها و براده هاي قطعات جداشده و شناور در روغن را جذب كرده و مانع از خرابي متور و حتي كثيف شده بيش از حد روغن شود يانه ؟

از طرفی هم زمانی که شما برای تعویض روغن خودرو به تعمیرکار مراجعه میکنید، تعمیرکار مربوطه دانش کافی برای انتخاب روغن موتور مناسب برای اتومبیل شما را دارد. اگر چنین وضعیتی برای خودرو پیش آمد، ابتدا سطح روغن موتور را بررسی کنید و اگر کم بود، فورا با یک تعمیرکار هماهنگ کنید . لازم است بدانید که به هر حال بایستی این مقدار کاهش را با سر ریز کردن روغن از همان نوعی که توسط سازنده توصیه شده، و میزانی که درون کارتر موجود است، جبران نمود. توجه داشته باشید که اگر از خودرو برای مدتی استفاده نکنید امکان فاسد شدن روغن وجود خواهد داشت و باید با توجه به توصیه های شرکت سازنده ، به حداکثر زمان بین تعویض روغن موتور خودرو توجه داشت . مدل ۶۲۰ لیفان نیز از سوی خودرو ساز با روغن موتوری متفاوت معرفی شده و می توان بهترین روغن موتور برای لیفان ۶۲۰ را در زمستان، گرانروی ۱۰W40 با حجم ۳٫۵ لیتری و با گرید کیفی SL، SM و یا SN دانست. در حالی که این موضوع در واقع هیچ تفاوتی برای شما نخواهد داشت و تا زمانی که اطلاعات مربوط به روغن موتور به درستی ثبت شود ، مسائل مربوط به گارانتی نیز هیچ مشکلی نخواهد داشت .

در انتها اینکه اگر خیلی به روغن موتور اهمیت نمی دهید ( عملی که اصلا توصیه نمی کنیم ) به گرانروی یا ویسکوزیته آن بنا بر دما و محیط و نوع کارکرد خود دقت کنید . اگر در این مورد تردید دارید، به دقت به صدای موتور گوش بدهید و سعی کنید منطقه تولید صدا را پیدا کنید. “بهترین روغن موتور برای سراتو” وارداتی، ایسین و برای سراتو سایپا، کاسترول می باشد، دقت داشته باشید که سراتو وارداتی روغن متفاوتی با سراتو مونتاژ می خورد که در عکس پایین به صورت دقیق قابل مشاهده است. دقت کنید که نوک شمع خودرو همواره باید تمیز و سفید باشد و اثر چربی و دوده روی آن مشاهده نشود. شما میتوانید افراد متخصص و امتیازاتشان را مشاهده کنید و نظرات مشتریان قبلی را بخوانید. شما با مراجعه به این فروشگاه اینترنتی معتبر و خرید آنلاین محصول مورد نظرتان، علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه، میتوانید با اطمینان از کیفیت و اصل بودن کالای مورد نیاز خود، و با بهترین قیمت روغن بهران تکتاز ۲۰W-50 تهیه کنید. خطای احتراق ناقص در خودرو معمولا با ذکر شماره ی سیلندر همراه است. کاهش سایش قطعات خودرو، آب بندی کامل بین سیلندر و پیستون، کاهش اصطکاک قطعات متحرک موتور، خنک کردن قطعات داخلی موتور، محافظت قطعات موتور در مقابل خوردگی و نیز تمیز نگهداشتن قطعات داخل موتور از دوده و ترکیب حاصل از تجزیه روغن و رسوبات بین قطعات از جمله وظایفی هستند که روغن موتور خودرو بر عهده دارد.

از اثرات فیلتراسیون بد هوا می توان به نارسایی در سیستم سوخت رسانی ، تخریب رینگ های پیستون ، کاهش شتاب ، افزایش مصرف سوخت و آلایندگی اشاره کرد . از مهمترین افزودنیهای این روغنها میتوان به شویندهها، ضد زنگها، آنتیاکسیدانها و ترکیبات ضد خوردگی اشاره کرد. آخرین دلیلی که میتوان برای این امر بیان کرد این است که روغن از طریق آب بندهای میل لنگ و میل سوپاپ به بیرون نشت مییابد. دلیل دیگری که برای این امر میتوان ذکر کرد این است که شاید آب بندی و همچنین سوپاپها در حالت بسته دارای اشکال است. دستگاههای لاستیک درآر دارای سایز بندی های مختلفی هستند. البته نکته مهمی که توجه به آن ضروری است این است که سر ریز نمودن روغنهای متفاوت حتی اگر دارای ویسکوزیته و سطح کیفی یکسانی هستند را توصیه نمیکنیم. همچنین با توجه به این توضیحات، روغن موتورهایی که ویسکوزیته بالاتر دارند، دلیل بهتری برای روغن کاری و عملکرد نرمتر خودرو خواهند داشت. در صورتی که اتومبیلتان با این مشکل مواجه شد بایستی در صدد بر طرف نمودن اشکالات آب بندها بر بیایید. قطعاً برای شما هم پیش آمده است که روغن اتومبیلتان کم شده و همین امر سبب نگرانی شما شده است. به یاد داشته باشید که هر آنی که خودروتان روشن است حتی بدون هیچ حرکتی ، موتور در ظرفی از روغن فرایند خود را پیش می برد .

امکان اتصال اشتباه وجود نداره. در هر صورت مجموع کاهش مجاز روغن در ۱۰۰۰ کیلومتر تقریباً ۲/۱ است که در برخی از اتومبیلها به این دلیل که شرایط کاری سختتری دارند حتی این امکان وجود دارد که این مقدار به ۲/۵ لیتر در هر ۱۰۰۰ کیلومتر برسد. در این شرایط بهترین کار تعویض روغن است. تعویض روغن موتور در فواصل زمانی یا مسافتی منظم، یکی از معمولترین راههای نگهداری از موتور خودرو است. با توجه به اینکه تسلط به تعمیرات این نوع از خودرو ها نیاز به زمان طولانی دارد و هر کسی هم قادر به آموزش آن نیست یکی از بهترین راه های یادگیری، شرکت در دوره های آموزش تعمیرات تویوتا، هیوندا، کیا، مزدا است در آموزشگاهی حرفه ای و تخصصی است. از طرفی باید گفت “بهترین روغن موتور برای اسپورتیج” ۴ سیلندر مدل ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ نیز روغنی با گرانروی ۵W30 و حجم روغن ۴ لیتر می باشد، همچنین توجه داشته باشید که این مدل ها رایج ترین مدل های اسپورتیج در کشور هستند. در این آموزشگاه نحوه آموزش به صورتی است که ضمن آموزش تعمیر انواع مدل های لباسشویی، آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی ، سامسونگ، دوو، بوش، حایر، پاکشوما، آبسال، پارس، اسنوا، و دیگر برندها را نیز یاد بگیرید.

این اعتقاد کاملا درست سایت tamirgah-co است . البته با این نظر مکانیک ها و تعویض روغنی ها کاملا مخالفم که روغن باید سر ۴۰۰۰ تا عوض بشه و فکر میکنم سر منشا این تفکر روغن های تصفیه شده فله ای قدیمی بوده که طبعا عمر خیلی کمتری دارند.اما فعلا در داخل کشور شرکت های بزرگ روغن تولیدات بسیار خوبی دارند با استاندارد های روز دنیا و حتی برای خودروهای توربو شارژر دار.من همیشه روی اتومبیل های خودم روغن کاملا داخلی و از بزرگترین شرکت های داخلی ریختم بسیار بهتر از روغن های پر شده خارجی در داخل کشور بودند و مثلا سمندی دارم که با همین روغن داخلی الان ۲۲۰ هزار کیلومتر کار کرده و تا به حال موتورش برای هیچ مشکلی باز نشده و من همیشه روغن رو بین ده هزار تا ۱۲ هزار عوض میکنم.با اینکه توصیه تعویض روغنی ها چهار یا شش هزار بوده موقع تخلیه روغن هنوز حالت بسیار خوبی داشته.البته همانطور که میدانید برای محاسبه کیلومتر تعویض باید حداقل بیست درصد به کیلومتر خودرو اضافه کرد برای زمان توقف در ترافیک ها که موتور روشن هست ولی خودرو کیلومتر نمی اندازد.با این حساب حدود ۱۴ هزار من با روغن کار میکنم.البته تاکید میکنم نوع روغن بسیار مهم هست.