زمان تعویض روغن موتور خودرو

اهمیت این قطعه بهاندازهای است که خراب شدن آن باعث ازکارافتادن و بیمصرف شدن ظرفشویی میشود.باید بدانید که در صورت خراب شدن موتور ماشین ظرفشویی شما دیگر نمیتوانید از دستگاه استفاده کنید و سریعاً باید آن را خاموش و از روشن نمودن مجدد آن خودداری کنید.و برای تعمیر موتور ظرفشویی خود اقدام کنید. اگر روغن را روی انگشت خود ریختید و ذرات سفت در آن احساس کردید باید روغن را تعویض کنید. ولی باید در نظر بگیرید این روغن موتور طول عمر بیشتری در مقایسه با دیگر روغنها داشته و شما دیرتر نیازمند به تعویض آن خواهید بود. چرا که در این صورت بر آب بندها و همچنین واشرها فشار بیشتری وارد میشود. روغن موتور همچنین آب بندی موتور و مهر و موم پیستون و سیلندر را افزایش می دهد.

علت اینجاست که روغنها هرچند دمای انجماد پایینی دارد ولی روغن 10W40 نسبت به روغن 5W30 زودتر سفت می شود و این باعث می شود که در هوای سرد و در موتوری که بیش از 6 ساعت خاموش بوده روغن 10W40 زمان بیشتری نیاز دارد که به همه ی قطعات داخلی موتور برسد و این باعث فرسایش خودرو می شود. در شرایط آب و هوای متفاوت انتخابهای مختلفی برای یک نوع موتور به وجود می آید. پس با این اعداد کاملا مشخص میشود که چرا در هوای سرد باید از روغن موتور با ویسکوزیته پاییتری استفاده نمود. با توجه به اینکه بیشترین صدمات در خودرو در لحظه استارت خودرو به وجود می آید و این موضوع اهمیت ویسکوزیته روغن موتور در حال سرد را نمایان می کند.

لطفا با توجه به اهمیت فیلتر روغن ، که به عنوان یک پالایش کننده برای روغن موتور عمل میکند حتما در هر باز تعویض روغن آن را تعویض و از برندهای معتبر استفاده بفرمایید. برای انتخاب روغن موتور به رنگ آن توجه نکنید زیرا از این طریق نمیتوان سطح کیفیت آن را تشخیص داد، تمامی روغن موتورها رنگی تیره داشته و پس از استفاده به علت دوده ناشی از احتراق، گرد و غبار و سایر آلایندهها، تیرهتر میشوند و این امر به معنی فرارسیدن زمان تعویض این روغن موتور نیست بلکه نشان میدهد این روغن دارای کیفیت مناسب است و تا زمان فرا رسیدن کیلومتر مورد نظر، نیازی به تعویض روغن نیست. ولی در مقابل روغن موتوری که پس از مدتی استفاده دچار تغییر رنگ نشود، در واقع مرغوبیت کافی را نداشته و قابلیت انتقال مواد زائد و رسوبات از لابه لای قطعات را ندارد. آنها اظهار کردند که با توجه به کیفیت سوخت در ایران و شرایط رانندگی در ایران ( ترافیک و رانندگی پرگاز) بهینه ترین کیلومتر 5000 الی 6000 کیلومتر است . با توجه به عوامل مختلفی مانند کیفیت سوخت، شرایط آب و هوایی، نحوه رانندگی، ترافیک و بسیاری از موارد دیگر، در هنگام تعویض روغن نمیتوان تنها به عدد روی کیلومتر خودرو اکتفا کرد و همواره توصیه میشود که روغن قبل از رسیدن به حداکثر کارکرد خود تعویض شود.

پایه اغلب روغن موتورهای موجود در بازار مینرال یا نفت خام است، که طی فرآیندی به محصولی مناسب برای موتورهای خودرو تبدیل میشود. اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که همواره یا اغلب با ظرفیت کامل یا بار اضافه در حال تردد هستید توجه بفرمایید که سنگینی اتومبیل باعث ایجاد فشار زیاد به موتور شده و این فشار توسط روغن موتور کنترل میشود . تسمه تایم روی سیلندر بسته می شود و وظیفه ی اصلی آن هماهنگ کردن زمان بازوبسته شدن سوپاپ ها، با چرخش میل لنگ است.اگر تسمه تایم فرسوده یا پاره شود، برای سوپاپها و سرسیلندر خسارت های زیادی پیش می آید. به عنوان مثال، می تواند باعث ریزش لوله های سوپاپ، خم شدن میله ها، خراب شدن شمع ها، خراب شدن مبدل کاتالیزوری و در بدترین حالت نیاز به تعویض کل موتور شود!

اما روغن نامناسب که نتواند به موقع این فاصله را پرکند باعث ایجاد استهلاک شدید می شود. عملکرد داخلی یک موتور به دلیل اصطکاک اجزای متحرک ، مقدار قابل توجهی گرما ایجاد می کند. روغن موتور یک دمای کارکرد مشخص دارد که تا به آن دما نرسد دارای عملکرد کافی نخواهد بود. اگر هنگام رانندگی به صورت یک دفعه ای ماشین خاموش شود و با زدن چندین بار استارت مجدد روشن نشود، باید به باتری آن توجه کنید، لازم به ذکر است که اگر شارژ باتری به اتمام رسیده باشد، به راحتی میتوان آن را مجدد شارژ نمود، ولی اگر دچار نقص شده باشد، تعمیر آن امکان پذیر نیست و باید باتری تازه ای را تهیه کنید. گرانروی، استاندارد API و استاندارد SAE از عواملی است که هنگام خرید روغن ماشین باید به آن توجه ویژه داشت. کار نکردن روغن موتور و راکد بودن آن موجب عدم تغییر در کیفیت آن نمیشود، بلکه در این حالت نیز لازم است، روغن موتورهایی با کیفیت متوسط بعد از ۴ الی ۶ ماه و روغن موتورهای با کیفیت بالا بعد از ۶ الی ۱۲ ماه تعویض شوند. باید به دنبال ولتاژ ۱۲ یا ۱۲- باشید. در صورتی که گاز سمی منواکسید کربن وارد کابین شده باشد، ممکن است خوابآلوده به نظر برسید و دوست داشته باشید چرت کوتاهی بزنید.

حتی تیپ SLX. درواقع سیستمهای ABS و EBD تمام دارایی پژو ۴۰۵ در این بخش است و هیچ یک از سیستمهای کنترل کشش و کنترل پایداری در آن اعمال نشده است. در صورتی که حتی از خودرو استفاده نمیکنید حداقل سالی یکبار روغن آن را تعویض کنید. اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که بسیار پرگاز و اسپرت رانندگی میفرمایید توجه بفرمایید که رانندگی به این صورت باعث ورود روغن به محفظه هوا و حتی فیلتر هوا می شود که در نتیجه باعث عملکرد نادرست محفظه هوا و باعث تغییر نسبت سوخت و هوا و بازدهی احتراق میشود، پس حتما روغن خود را در کیلومترهای پایینتر تعویض بفرمایید. به گزارش ایسنا بنابر اعلام تکنیک سرویس پارس، همان طور که می دانید، ماشین لباسشویی یکی از وسایلی است که در روز ما با آن در ارتباط هستیم و از آن زیاد استفاده می کنیم. به احتمال زیاد موتور شما خاموش می شود.

همانطور که ذکر شد سه نوع روغن موتور مینرال، سنتتیک و نیمه سنتتیک در بازار موجود است و روغن سنتتیک به علت دارا بودن ویژگیهایی از جمله کاهش سوخت، گرانروی سایت tamirgah-co بالا و … یکی از مشخصههای مهم در انتخاب روغن موتور مناسب، دارا بودن گران روی یا ویسکوزیته مناسب است.زیرا در غیر این صورت موجب افزایش مصرف سوخت، افزایش حرارت موتور، استهلاک بیشتر و افزایش مدت زمان روشن شدن موتور در هوای سرد میشود. به عنوان مثال در یک خودرو سراتو در آب و هوای آذربایجان که سرد و خشک هست باید از یک روغن 5W30 SN در زمستان استفاده کرد ولی همین خودرو در گرمای تابستان بندرعباس که بسیار گرم است نیاز به یک موتور باسطح کیفیت 10W40 SN دارد و در آب وهوای معتدل نیاز به 5W40 SN دارد. در صورتی که خودرو خیلی گرم یا داغ باشد سرعت ریختن روغن زیاد خواهد بود. فیلرگیری پژو 206 توسط تعمیرگاه تخصصی:به علل متفاوت فیلر گیری توسط تعمیرگاه تخصصی انجام میشود ولی عمده علت آن زمانیست که پژو 206 در سربالایی ها داغ میکند که دلیل آن سفت یا خلاص بودن سوپاپ هاست ، در فیلر گیری سوپاپ ها را تنظیم میکنیم که سفت یا خیلی شل نباشد تا از خروج انرژی موتور و گرم شدن خودرو جلوگیری کنیم.

اگر علاوه بر ریموت ماشین، باتری شما از کار افتاده است می توانید برای حل مشکل خود از پست آموزش گام به گام روش صحیح باتری به باتری ماشین در شرایط اضطراری استفاده کنید. در حال حاضر تعمیرکاران کمی مهارت تعمیر این نوع از لباسشویی را دارند و در صورت یادگیری تعمیر این نوع از لباسشویی می توانید درآمد خوبی کسب کنید. برای رفع این مشکل می توانید کاملا روی ما حساب کنید و خدمات تعویض روغن موتور در محل درخواست دهید. یک فرستنده درون کلید تعبیه شده است که به یک گیرنده در داخل وسیله نقلیه ربط پیدا می کند. دقت بفرمایید که در این شرایط هم API ثابت بوده و SAE تغییر می کند. به عنوان مثال برای خودروی پژو پارس طبق عکس زیر می باشد . در کار خود سرعت عمل داشته باشد و طبق زمانی که به مشتری اعلام کرده است، اتومبیل را تحویل بدهد. بیشترین صدمات به موتور خودرو زمانی اتفاق می افتد که خودرو استارت می خورد. موتور در حالت سکون تکان شدیدی می خورد. اگر شما بر اساس کیلومتر کارکرد ، روغن موتور خودروی خود را تعویض می نمایید توجه به این نکته ضروری است که کارشناسان برندهای مطرح خارجی خودرویی مثل هیوندای و کیا و …

میزان روغن موتور با وسیلهای به نام گژ تعیین میشود، سطح روغن موتور باید همیشه میان L و H باشد، به طور کلی اگر به خط پایینی یا L نزدیکتر باشد بهتر از این است که به H یا خط بالایی برسد. به طور مثال: هر چه دما بالاتر باشد، میزان ویسکوزیته مایعات کاهش پیدا میکند. اتوکاروانا کامل ترین تعویض روغن در نیاوران واقع در پارکینگ جم سنتر می باشد، با خیال آسوده خودرویتان را به ما بسپارید و از خرید و تفریج در مرکز خرید جم سنتر لذت ببرید، این مجموعه با رعایت پروتکل های بهداشتی در محیطی لوکس در خدمت شما همراهان عزیز می باشد. در صورت مشاهده هر یک از این علائم جهت تعمیر خودرو خود اقدام کنند، زیرا در غیر این صورت روغن سوزی، تخریب بیشتر قطعات و افزایش هزینه های تعمیر را در پی خواهد داشت، نکته دیگری که در این موضوع حائز اهمیت است، افزایش آلودگی هوا در پی این اختلال است. حتما نگران هزینه تعمیر موتور ماشین ظرفشویی خود هستید.

در این هنگام به پیستون نیرو وارد میشود و فنر آن جمع میشود و پیستون به عقب رانده میشود تا مجرا را باز کند. هنگام تعویض روغن بهتر است فیلتر روغن نیز تعویض شود. بهترین زمان برای تعویض روغن موتور خودرو و فیلتر روغن به مسافت طی شده خودرو و همچنین ماندگی روغن در داخل کارتر متور بستگی دارد. همچنین کیفیت لاستیکها و تنظیم باد آنها، رابطه مستقیم با طول عمر روغن موتور دارد. برای پیشگیری از این اتفاق بهتر است از سوختهایی با عدد اکتان بالا و روغنهای مقاوم در برابر رسوب استفاده کنند. بررسی موتور و روغن موتور به منظور پیشگیری از وارد شدن فشارهای اضافی روی قطعات آن امری ضروری است. روغن موتور با انتقال حرارت موتور و تحمل بار اضافی با سرعت بیشتری مستهلک میشود و بایستی زودتر تعویض شود. یکشنبه 97/11/21، تهران , (اخبار رسمی): مصرف روغن موتور در خودرو بسیار مهم است زیرا که تاثیرات بسیاری بر روی خودرو و عملکرد آن دارد و در صورت عدم مرغوبیت کافی، موجب اختلال در عملکرد خودرو شده و هزینههای بسیاری را به بار میآورد.

بهتر است بدانید که روغن موتور اتومبیل باعث میشود تا قطعات را به صورت شناور در خود نگه دارند. تیم کارشناسی اتوصافکار برای آن که شما بتوانید در کوتاهترین زمان مطمئن ترین و بهترین تعمیرگاه های پژو 206 در تهران را در نزدیکی محل سکونت تان پیدا کنید پس از تخقیقات زیاد و گذر از فیلتر های فنی و تخصصی تعدای از این تعمیرگاه ها را برگزید و در این صفحه آن ها را معرفی کرد. اگر نیاز به بهترین تعمیرگاه گیربکس 206 اتوماتیک با گارانتی داشتید و مشکلاتی گیربکس داشتید، تعمیرگاه تخصصی گیربکس حسنلو میتواند ارائه دهنده خدمات نصب تا تعمیر گیربکس های اتومات ماشین های ایران خودرو شما باشد.

توصیه می کنیم که روغن موتور خودرو خود را هر هفته بررسی کنید و در صورت نیاز به تعویض هرچه سریعتر آن را تعویض کنید تا به خودرو آسیب وارد نشود. همین مسئله روی عملکرد قطعات موتور تأثیر میگذارد و اگر موتور بهدرستی محافظت نشود قطعات آن در معرض آسیب قرار خواهند گرفت. وظیفه محافظت از موتور خودرو بر عهده روغنموتور است. بنابراین اگر روغنموتور شما دیر سیاه میشود یعنی نمیتواند آلودگیهای حاصل از احتراق در موتور را جذب کند و بههمیندلیل این آلودگیها در دیوارهها رسوب میکنند و به مرور موجب خراب شدن آن میشوند. عدهای از افراد تصور میکنند که سیاه شدن روغن دلیل بر بیکیفیت بودن آن است درحالیکه عکس این قضیه کاملا درست است. اگر صدای موتور خودرو نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است یکی از دلایل آن میتواند فرسوده شدن روغن و یا نامناسب بودن آن باشد. توجه بفرمایید که که در خودروسازان داخلی به علت بار مالی ارائه خدمات گارانتی و انواع کارتهای سرویس که اغلب شامل روغن موتور هم میشود ، روغن مناسب در سطح حداقل استاندارد تعریف میشود و با تغییرات در موتور خودرو و بهنه سازی در سالهای بعد این دفترچه به روز رسانی نمیشود.