مراحل نصب و راه اندازی ویدئو وال

بخصوص در مکان هایی که بیشتر در رفت و آمد هستند. سیستمهای ویدئو وال جدا از نوع و تکنولوژی استفاده شده در ساخت آن، دارای اجزای مختلفی میباشد. صنایع جوان ال ای دی مرکزتخصصی طراحی و ساخت تابلو روان و تلویزیون شهری ایران و بزرگترین عامل فروش قطعات تابلو روان و تلویزیون شهری با بهترین کیفیت وقیمت موجود بازار ایران شرایط ویژه فروش محصولات خود را با توجه به میزان خرید وسفارش همکاران و مشتریان عزیز آغاز نموده جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید . این تابلو ها به همین دلیل و خاصیت ویژه ای که دارند، بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و گوشه و کنار می توانید آنها را مشاهده نمایید. همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، تلویزیون شهری را می توان یک ابزار تبلیغاتی دیجیتال با قابلیت های خاص معرفی نمود که در ابعاد بسیار بزرگ برای فضاهای باز و وسیع طراحی شده است.

در این روش پیچیدگی نصب و تراز کردن عمودی ویدیو وال ها نیز کاهش می یابند. ویدیو والها در طیف بزرگی از تکنولوژیهای نمایش شامل LCD, LED, Projection Cube, تابلو روان Blended Projection و غیره عرضه میشوند که هر نوع صفحه نمایش مزایا و محدودیتهای منحصر به فردی از لحاظ رزولوشن، روشنایی، قابلیت اطمینان، هزینه و سایر عوامل دارد. آیا تاکنون به سیستم های نمایشگر عظیم، مانند آنهایی که در اتاق های کنترل، بورس، مراکز عمومی و غیره موجود است نگاه کردهاید و فکر کردهاید که فناوری پشت آنها چیست؟ این دستگاهها دارای ورودیهای مختلف اتصال منابع تصویری مورد نظر مثل دوربینهای ویدئویی، لپتاپ، کامپیوتر، پلیرها و غیره بوده و به شما امکان کنترل محتوای به نمایش درآمده در تلویزیونها را میدهد، اینکه چه زمانی و کجا تصاویر به نمایش گذاشته شود، تصویر بصورت تکی یا مولتی باشد و سایر موارد. از این نوع نمایشگرها می توان در مکان های تفریحی و ورزشی برای نمایش انواع مسابقات ورزشی، فیلم و غیره استفاده کرد تا مشتریان بتوانند علاوه بر تفریح به تماشای فیلم یا برنامه مورد علاقه خود بپردازند.

ماژولهایی که برای ساخت تلویزیونهای شهری فضای باز استفاده می شود ولی ماژولهایی که برای تلویزیونهای شهری سالنی و فضای بسته استفاده میشود وزن سبکتری دارد. هر کدام از کابینتها یا صفحه نمایشهای ویدئو وال VHR-R که به یکدیگر متصل میشود تنها 0.44 میلیمتر ضخامت دارد که تضمین کننده یک تجربه بصری جذاب، زیبا و بدون حاشیه برای هر بینندهای است. مصارف خاص متفاوت هستند اما یک پلنت دیزل جدید بین ۰٫۲۸ تا ۰٫۴ لیتر از سوخت هر کیلووات ساعت را در ترمینالهای ژنراتور مصرف خواهد کرد. شرکت تکنما محک از این موضوع غافل نبوده و با تولید محصولاتی باکیفیت و قیمتی اقتصادی توانست محبوبیت خود را در بین مصرف کنندگان به دست آورد.

با ماژول های رنگی به شکل پیکسلی عمل می کند. در ارتفاعهای بلند میتوان از ترام پیکسلی بالاتر (دات پیچ بیشتر) استفاده کرد. در تلویزیونهای Outdoor دات پیچ 8 بسیار مناسب بوده و کیفیت لازم را دارد. اگر به دنبال تابلویی رنگی در داخل مغازه یا شرکت خود هستید و بالاترین کیفیت ممکن را می خواهید این گزینه برای شما مناسب است. نمایشگرهای ویدئو وال امروزه نقش مهمی در تبلیغات و ارتباطات کسبوکارها ایفا میکند اما فرآیند انتخاب و خرید یک ویدئو وال مناسب و کارآمد و نصب و راهاندازی آن خیلی هم آسان نیست. اندازه نقاط را با دات (Dot) اعلام میکنند و اعداد مرسوم در بازه ۱ الی ۱۵ میباشد، هر چقدر این عدد پایینتر باشد کیفیت تصویر و نیز قیمت محصول افزایش پیدا میکند. کنترل کننده Video Wall دستگاهی است که منابع محتوای تصویری شما را به نمایشگرها متصل میکند. در ادامه به معرفی و بررسی اجزا اصلی که لازمه هر سیستم ویدئو وال است میپردازیم.

قطعات تابلو روان

تازه با این کار٬ تنها دو پایه از تعداد شش پایه ای که باید لحیم کاری می شده٬ کم کرده ایم! ماژولها انواع مختلفی دارند از جمله: ماژولهای تک رنگ که تنها دارای یک لامپ ال ای دی هستند، ماژولهای دو آل شامل دو ال ای دی و ماژولهای فول کالر که دارای چهار ال ای دی میباشند. ال ای دی های فول کالر بصورت تمام رنگی بوده و قابلیت پخش فیلم را دارا می باشند. انواع ماژول ها بصورت تک رنگ و سه رنگ (سبز، قرمز با رنگ ترکیبی زرد و یا آبی-قرمز با رنگ ترکیبی بنفش) یا فول کالر با قابلیت پخش تمام رنگ عرضه میشوند. شما میتونین با استفاده از ویدیو والها به تمام این مشکلات خاتمه بدین. این نوع ویدئو والها به دلیل طراحیهای نوین و استفاده از تکنولوژیهای جدیدتر، فضای بسیار کمتری را اشغال میکنند و همچنین آلودگی حرارتی و صوتی بسیار پایینی دارند، این ویژگی باعث میشود تا کاربرانی که فضای محدودی را در اختیار دارند، استقبال بیشتری از این محصول داشته باشند.

شرکت تصویر گستران امید به عنوان نماینده رسمی پاناسونیک در ایران ، وارد کننده نمایشگر های ویدئو وال پاناسونیک و ارائه کننده کلیه خدمات پس از فروش از جمله تعمیرات ، سرویس و نگهداری و ارائه مشاوره رایگان توسط کادری مجرب در تهران و کلیه شهر های کشور می باشد. این نوع نمایشگرها قابلیت استفاده بصورت ۲۴ ساعته را دارا میباشند، ولی به دلیل عمر نسبتا پایین لامپهای تصویر پروژکتور، هزینه نگهداری بالایی جهت تعویض لامپهای تصویر دارند. تنها موتور جک برقی هنگام باز و بسته شدن درب دچار استهلاک می شود و نیاز به تعویض قطعه بعد از 8 تا 12 سال است و با این مشخصات بهترین گزینه برای استفاده در درب پارکینگ می باشد. از شاخصه های مهم و اصلی کابینت ها می توان به سهولت در نصب و مونتاژ و همچنین راحتی در تعمیر و تعویض قطعات اشاره کرد و این موضوعی است که تحت تاثیر وزن کابینت می تواند متفاوت باشد.

ویدئو وال یک صفحه نمایش بزرگ است که از چندین نمایشگر کوچک که با هم برای نمایش یک تصویر هماهنگ شدهاند ساخته میشود. از این رو میزان تاثیر و نفوذ محتواها و پیامهای تبلیغاتی که از ویدئو والها پخش میشود به مدلی که انتخاب میکنید و مواردی همچون مکان قرارگیری نمایشگر، کالیبراسیون صفحه نمایش و… برای تبدیل ولتاژ متناوب به ولتاژ مستقیم و تأمین جریان الکتریکی که برد کنترلر تابلو نیاز دارد، از منبع تغذیه استفاده می کنند. اما این امکان هم وجود دارد که ویدئو وال به چند بخش تقسیم شود و لایههای مختلفی از تصاویر را نمایش بدهد. وجود این سایه ممکنه دلایل زیادی داشته باشه و عمدهترین دلیل اون میتونه استفاده از یک تصویر خاص (عکس، بازی، ویدیو، شبکه اجتماعی و…) به مدت طولانی باشه.

تلویزیون شهری

پایین بودن سهم درآمد حاصل از مشاغل آزاد و کشاورزی، میتواند یکی از نشانههای بارز به حاشیه رفتن روستانشینی و کشاورزی در سایه رونق مهاجرت به شهر و رواج حقوقبگیری باشد. با توجه به بالا بودن کیفیت ساخت و عرضهی این برند در کشور ما، میتونین اون رو در لیست انتخابهاتون قرار بدید. در تلویزیون شهری آفلاین برای راه اندازی از بردهای کنترل استفاده می شود که تنها برای راه اندازی اولیه به کامپیوتر نیاز دارند و برای ادامه کار یعنی پخش فیلم ها و تصاویر نیازی به روشن بودن کامپیوتر ندارند. تابلو ساز های حرفه ای معمولا برای این که خلاقیت بیشتری برای تابلو روان ها استفاده کنند، از این تنوع رنگی استفاده می کنند.

درواقع به نمایشگر های دیجیتالی اما مدرن که با کمک پیکسل های طراحی شده در داخل آنها تصاویر را به وضوع به نمایش می گذارند تلویزیون شهری یا نمایشگر شهری اطلاق می شود. برخی از این نرمافزارها علاوه بر امکانات گفته شده دارای قابلیتهای پیشرفتهتری برای کنترل بهتر نمایش در سیستم ویدئو وال نیز هستند. وﺗﺎﺑﻠﻮﻓﺮﻣﺎن دارای ﺑﺮد اﺗﻮﻣﺎﺗﻴﻚ ﻛﻪ در ﻧﻮع اول ﭘﺎراﻣﺘﺮﻫﺎ ﺑﻪ ﺻﻮرت اﻧﺎﻟﻮگ و در ﻧﻮع دوم ﭘﺎراﻣﺘﺮﻫﺎ ﺑﻪ ﺻﻮرت دﻳﺠﻴﺘﺎل ﻗﺎﺑﻞ ﻣﺸﺎﻫﺪه وﺗﻨﻈﻴﻢ ﻫﺴﺘﻨﺪ. به این معنی که این دستگاه نیروی مکانیکی حاصل از سوخت دیزل توسط موتور را به ژنراتور انتقال داده و در خروجی جریان برق را به ما می دهد. از شما دوستان تشکر میکنم که تا انتهای این مقاله با من همراه بودین. برای مثال شما وارد شبکهی اجتماعی اینستاگرام شدین و در حال استفاده از برنامه هستین، این درحالیه که قسمت وسط گوشی شما دائما در حال تغییر حالته و اطراف گوشی (کادر تلفن همراه) بهطور ثابت یک تصویر (حاشیه برنامه اینستاگرام) رو اجرا میکنه.

این موضوع شاید برای تلویزیونهای ارزانقیمت یا گوشیهای تلفن همراه هزینهای نباشه. بدون شک برای هریک از ما پیش اومده که تلویزیون یا تلفن همراهمون بعد از مدتی طولانی دچار سایه افتادن بشه. البته با این قیمتهایی که ما میبینیم برای همون تلفن و تلویزیون هم هزینهی زیادیه! همونطور که میدونین در کنسرتها همهی افراد نمیتونن بلیط صندلیها و جایگاههای جلویی رو بخرن. نوع دیگر تلویزیون های شهری داخل سالنی است که در آنها المان هایی همچون کیفیت بالای تصاویر اهمیت پیدا می کند، در این نوع از تلویزیون های تبلیغاتی تعداد زیادی LED SMD صفحه ی نمایشگر را تشکیل می دهند که می توانند تصاویر را با کیفیت بالا در محیط های سربسته پخش کنند بنابراین تراکم پیکسل ها و کیفیت تصاویر اهمیت بالایی دارد. همچنین برای محافظت از جان اپراتوری که کار تعمیر و نگهداری تلویزیون را برعهده میگیرد نیز باید پلکان مطمئن و نردههای حفاظتی نصب نمود.

در یک ماژول تلویزیون شهری هر یک از پیکسل ها فاصله معینی تا پیکسل های مجاور خود دارند . جهت گیری طبیعی رو به جنوب، علاوه بر صفحات نازک کف، سقف های برآمده، پارتیشن های باز، نور قابل استفاده بیشتری را در ساختمان وارد می کند، بنابراین میزان روشنایی الکتریکی مورد استفاده در نورپردازی ساختمان را کاهش می دهد. نقطه عطف این نمایشگرها قاب یا بزل بسیار نازک در حد صفر میلیمتر است، که بیشتر برای مکانهایی که خطوط بزل محدود کننده است مورد استفاده قرار میگیرند. شما می توانید تلویزیون های شهری را در هر نقطه ای در داخل و یا خارج شهر قرار دهید و تبلیغات خود را بر روی آنها انجام دهید، اتوبان ها، جاده ها، پارک ها و سایر محیط های داخل شهری از جمله مکان هایی هستند که معمولا بعد از اجاره تلویزیون شهری شما می توانید آن ها را در این مکان ها نصب کنید.

با توجه به تخصصی بودن ساخت تابلوهای روان نیاز است تا در صورت نیاز به آنها به افرادی که در زمینه طراحی و نصب تابلوهای روان فعالیت دارند مراجعه نمود. نور فضای اتاق باید طوری تنظیم شود که منبع نور بر روی نمایشگر ها نباشد هر چند نمایشگر هایی موجود هستند که سطحی مات دارند و نور را جذب می کنند. شاید تصور شود که هر چه میزان رنگ ها و شلوغی تابلو بیشتر باشد تبلیغات تاثیرگذارتر خواهد بود، اما برخی مشاغل ایجاب می کنند که از طرح های تبلیغاتی سادهتر به منظور جذب مشتری بیشتر استفاده گردد. در بعضی از پروژه ها به دلیل محدودیت فضا ، نمایشگر ها باید با کمترین فاصله از دیوار نصب شوند که برای تحمل وزن بالای این سازه مهار هایی بر روی دیوار تعبیه می کنند.

یک تلویزیون شهری باید دارای چند ویژگی مهم و اصلی باشد 1) ضد آب باشد تا در صورت بارش باران یا شستشوی دوره ای تلویزیون آسیب نبیند. در خصوص این مدل از تلویزیون های شهری بایستی بگوییم که این تلویزیون ها ضد آب نیستند و از نظر هزینه هم مقرون و به صرفه تر میباشند که بسته به نیاز خود میتوانید هر یک از این دو را تهیه نمایید. تمامی این توضیحات رو دادم تا شما متوجه بشین که سایه انداختن نمایشگر یعنی پایان عمر اون و شما باید به فکر خرید یک نمایشگر جدید باشین. در حالی که در نمایشگر های ویدئو والی اپراتور تا زاویه 178 درجه نسبت به تمامی جهت ها میدان دید دارد.

در طی عملکرد نرمال در همزمان سازی با شبکه نیروگاهی برق با پنج درصد افت سرعت کنترل اداره شدهاند. در نمایشگر VHR-R جعبه مخصوص آن طوری طراحی شده که به راحت ترین شکل ممکن نمایشگر خارج میشود تا آسیبهای احتمالی به حداقل برسد. ماژول های Indoor یا همان داخلی یا درونی نوع دیگر از انواع ماژول در تابلو روان است و اصلی ترین کاربرد آن در محیط های داخلی می باشد؛ تابلو روان درونی که ضد آب هم نیست از شدت نور و قیمت پایین تری نسبت به دو نوع ماژول نام برده شده برخوردار است که در کل به عنوان تبلیغات در فضاهای داخلی از مقرون بصرفه ترین نوع ماژول بشمار می رود.

این تلویزیون ها باید در مقابل شدت نور و استقامت لازم در شرایط آب و هوایی مختلفی را داشته باشد. مهمترین ویژگی مثبت ویدئو وال با سیستم تابش نور از پشت، نزدیک شدن فاصله نمایشگرها به صفر است. بدیهی است که استفاده از این نوع دوم باعث کاهش کیفیت ویدئو وال و دیده شدن قابهای کوچک در آن میشود. صفحه نمایشگر تلویزیون شهری مجموعه ای ازماژول ها هستند که در کنار یکدیگر گنجانده می شوند که در کل کابینت تلویزیون شهری نامیده می شود .