هزینه تعویض روغن موتور خودرو چقدر است؟

در شرایط عادی باید سالانه یا پس از طی مسافت 30 هزار کیلومترتعویض سیال خنک کننده انجام شود اما در شرایط سخت رانندگی و بسته به شرایط زمان های تعویض سیال تفاوت دارد. در واقع روغن در حالت عادی وقتی سرد است مانند روغنهای معمولی درجه ۵ عمل میکند اما زمانی که گرم میشود تنها بیشتر از ۳۰ درجه روان نمیشود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد مقاله منتشر شده در آی آؤ میکس با عنوان آموزش نحوه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ماشین در خانه را مطالعه نمایید. امروزدر آی آر میکس درباره آموزش نحوه تعویض روغن و تعویض فیلتر روغن ماشین در خانه صحبت کردیم و سپس چند نکته ساده برای تعویض فیلتر روغن ماشین مطرح شد. پیش از این درمورد تعویض روغن موتور در خانه به شما در مقاله ای آموزش های لازم را داده بودیم اگر تمایل دارید می توانید این مقاله با عنوان آموزش نحوه تعویض روغن و تعویض فیلتر روغن ماشین در خانه را مطالعه نمایید.

هزینه تعویض روغن موتور خودرو در سال ۱۴۰۱ تا حد نسبتا زیادی بالا رفته و دیگر نمیتوان روی قیمتهای قبل برای اجرت تعویض روغن حساب باز کرد؛ متعاقبا هزینه تعویض روغن در نمایندگی سایپا و همچنین هزینه تعویض روغن در نمایندگی ایران خودرو هم افزایش پیدا کرده و قیمتها نسبت به سال گذشته رشد داشته است. سپس به زیر ماشین رفته و با آچار پیچ را باز کنید. تعمیر پمپ بنزین و سایر تجهیزات که با باز کردن سوییچ فعال نمی گردد. راننده تاکسی ۶۴ ساله ادامه داد: روزی که کیف را پیدا کردم، چند روزی بود که برای تعویض روغن ماشین پول کنار می گذاشتم. چیزی که به راننده مربوط است این است که در هزار و پانصد کیلومتر اول با سرعت ثابت حرکت نکند. با نوآوری ها و بالا رفتن کیفیت خودرو وروغن موتور بسیاری از منابع توصیه می کنند که روغن موتور در فاصله ۸۰۰۰ کیلومتر الی ۱۶۰۰۰ کیلومتر تعویض شوند. خواندن شماره های سیلندر ها در خودروها معمولا متفاوت است. به هر حال در نظر داشته باشید که حتی یک تولید کننده تنها هم می تواند توصیه های مختلفی در مورد انواع خودروهای خود به شما ارائهد دهد.

شروع به استارت زدن ماشین کمکی کنید که باتری دارد. دینام وظیفه پر نگه داشتن باتری را برعهده دارد و کار آن مثل شناورها در کولرهای آبی است. معمولا افراد تعویض روغن موتور خودروی خود را به دست تعویض روغنی ها می سپارند تا این کار را به بهترین نحو ممکن انجام دهند. سرو صداها و علامت هشدار ماشین، عوض نشدن دنده ماشین، نشت روغن و یا مایع دیگر، گرفتن کلاچ و یا بوی بد سوختگی از عواملی هستند که باید در خودرو آن ها را جدی بگیرید. 1. متراکم کردن مخلوط هوا و سوخت (بدون اینکه این مخلوط از کنار پیستون فرار کند) و آماده کردن آن برای انفجار. این مشکل در پژو 206 و 207 با گیربکس اتوماتیک با تغییر دنده از حالت ایستاده به حالت حرکت وجود دارد.

منتظر مسافر بودم که درِ کیف را باز کردم. اگر شما روغن موتور خودرو خود را تعویض کرده باشید می دانید که تعویض روغنی ها روغن را یا به عبارتی روغن سوخته را برای بازیافت یا استفاده مجدد به کارخانه باز می گردانند به طور کلی از هر ۴ لیتر روغن استفاده شده می توان ۳ لیتر روغن تازه استخراج کرد. چند کیلومتر می توان با 15% عمر روغن رانندگی کرد؟ یک ایست برای رانندگی نرمال و دیگری برای رانندگی شدید است رانندگی نرمال به استفاده روزانه از خودرو گفته می شود اما رانندگی شدید عبارت است از افرادی که از خودرو استفاده تجاری می کنند مانند رانندگان تاکسی و افرادی که با خودروی خود بار سنگین جابه جا می کنند یا افرادی که از خودروی خود در آفرود یا مسابقات اتوموبیل رانی سرعت.

فراموش نکنید که اگر به موقع برای تعمیر گیربکس خودروی خود اقدام نکنید ممکن است گیربکس شما اصطلاحاً بسوزد و نیاز به تعویض داشته باشد. وی در خصوص تجربه کار خیری که در جوانی کرده بود، گفت: سال ۶۰ در محدوده بازار، جوانی ماشین دربست میخواست و گفت صد تومان تا تهرانپارس. گفتنی است اجرت تعویض روغن معمولا توسط سرویس کار دریافت نمیشود و صرفا هزینه روغن و فیلترها از مشتری دریافت میگردد. فروشنده دیگری هم درباره روغنهای خارجی میگوید: «جنس خوب در بازار کم است و نمیتوان روغن تقلبی دست مشتری داد. او ادامه داد: فردا به عیادت آن پیرمرد رفتم، متوجه شدم او یکی از فرشفروشان سرشناس بازار است. ناگفته نماند که در گذشته روغنهای نسبتا ارزان قیمتی به بازار عرضه میشدند که تنها طی یک بازه دمایی خاص کارایی داشتند (SAE 30) و از همین جهت به آنها روغن موتورهای مونوگرید یا سینگل گرید (Single-Grade) گفته میشد.

بوذرجمهری تشریح کرد: پیرمرد را به نزدیکترین بیمارستان رساندم و مانند پدر خودم کارهای بستری و پذیرش او را انجام دادم و در تمام مدت پیرمرد از من درخواست میکرد که او را در بیمارستان رها نکنم. از آن جاییکه روغن موتورها با فرآیندهای بسیار مختلفی تولید میشوند در ادامه قصد داریم روغن موتورهای موجود در بازار را بر اساس نوع فرآیند تولید به سه نوع روغن موتور مینرال، روغن موتور نیمه سنتتیک، روغن موتور تمام سنتتیک تقسیم کرده و برایتان شرح دهیم. به گفته این فروشنده معمولا با فروش اقلامی مثل «مکملها یا وسایل دیگری که استفاده از آن لزومی ندارد دخل را سرپا نگه داشتهایم وگرنه صرفا با تعویض روغن و فیلتر هوا چرخمان نمیچرخد». از سال ۲۰۱۴، نیسان فروش مدل نسل پنجم را در سراسر جهان قطع کرد، به جز آفریقای جنوبی، خاورمیانه، پاکستان، پاراگوئه، فیلیپین، بولیوی، سریلانکا و برخی کشورهای آفریقایی که 4×4 در برابر Toyota Land Cruiser J70 به رقابت پرداختند. تلفن را برداشتم، خانمی که پشت خط بود با شنیدن صدای من تلفن را قطع کرد و مجدد تماس گرفت و بیان کرد که من با دخترخاله خودم تماس گرفتم، شما کی هستید؟ برخی از دوستانم به شوخی به من گفتند که این کیف را به ما می رساندی، ۲ میلیون تومان مژگانی میدادیم!

آموزش ها در این مرکز به صورتی است که شما بتوانید هر مدل و برندی را عیب یابی و تعمیر کنید. بهتر است بدانید که ماشین ماکسیما دارای ۶ سیلندر میباشد که به همین خاطر مصرف سوخت بالایی دارد سعی کنید از روغن موتور مناسب و با کیفیت استفاده کرده و همچنین به موقع و مرتب روغن خودرو را سرویس کنید اتوداکار بهترین و با کیفیت ترین روغن را برای ماشین شما استفاده خواهد کرد تا اسیبی به موتور و قطعات اتومبیل وارد نشو؛ یکی از عوامل مهم که باعث ترغیب مشتریان به خرید ماشین ماکسیما میشود توان و قدرت بالای ماشین ماکسیما میباشد. امروزه اغلب روغنهایی که امروزه مورد استفاده قرار میگیرند از نوع مولتی گرید بوده و به همین دلیل در برابر دماهای مختلف انعطافپذیری بالایی دارند؛ در واقع تمامی روغن موتورهایی که روی آنها برای تعیین گرانروی از عدادی همچون 10W-40 استفاده شده است همگی از نوع مولتی گرید هستند. در پایان باید بگویم تعویض روغن های مختلف ماشین اهمیت بسیار بالایی در کارکرد و عمر آن دارد. در تصویر زیر میتوانید چند نمونه از برند های پیشنهادی روغن موتور برای پیکانتو را مشاهده کنید. سادهترین راهی که شما را به تعمیرکار ماشین خود تبدیل میکند، تعویض تیغههای برف پاک کن است؛ در واقع با کمترین آگاهی میتوانید این کار را خودتان در کمتر از چند دقیقه انجام داده و در هزینههای خودرویتان صرفهجویی کنید.

پس از اینکه یاتاقان ها تعویض شوند بهترین کار این است که قطعات شاتون و قطعات متعلقات آن را تعویض کنید. بسیاری از مباحث مربوط به نحوه تشخیص زمان تعویض روغن موتور ممکن است در راهنمای خودروی شما آمده باشد دقت کنید که اکثر دفترچه های راهنمای خودرو دو لیست متفاوت بر حسب مسافت طی شده برای تعویض روغن خودرو دارند. امروز ما در آی آر میکس به این پرسش پاسخ می دهیم که نحوه تشخیص زمان تعویض روغن موتور به چه شکل است؟ این به شما کمک می کند تشخیص دهید که آیا باید زودتر آن را تغییر دهید یا نه. مطالعات نشان می دهد که تعداد زیادی نظرات و استدلال های درست و علمی در مورد زمان تعویض روغن موتور وجود دارد که نشان می دهد این موضوع ۴۸۰۰ کیلومتر تغییر کرده است. شایان ذکر است سرویس های ارائه شده در مرکز تعمیرات لوازم خانگی در تهران، به دلیل اطمینان از سطح مهارت و خبرگی کارشناسان این مرکز، گارانتی و ضمانت گشته است.

وی افزود: در برخی از خودروها نیز حرارت موتور بالا است که باعث بخار شدن روغن و خارج شدن آن از موتور میشود، به همین دلیل باید بسته به میزان حرارت موتور و شرایط کارکرد، روغن موتور سایت tamirgah-co مناسبت انتخاب شود. وی با اشاره به اینکه روغن موتور یکی از مواد مصرفی داخل موتور است، گفت: این مواد طی مدتی کارکرد، خاصیت ویسکوزیته خود را از دست میدهد و از استاندارد خارج میشود؛ با از دست دادن خاصیت ویسکوزیته خواص روغن از بین رفته و دیگر نه میتواند روانکاری را درست انجام دهد، نه برای خنککاری مناسب است. مجتبی ناظمی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا ضمن بیان اینکه خنککاری، پاککنندگی و روانسازی جزء وظایف روغن موتور است، اظهار کرد: یک روغن موتور مناسب باید این سه کار را به درستی انجام دهد.

انژکتور یکی از قطعاتی است که اگر چه وظیفه ای نسبتا ساده دارد، اما اختلال در کار آن می تواند تا حد زیادی کارایی موتور را پایین بیاورد. سطح سیال خنک کننده باید هر هزار کیلومتر یا هفته ای یک بار بازدید شود. این کارشناس مکانیک خودرو ادامهداد: H نشان دهنده بیشترین سطح روغن و L پایینترین سطح آن است که اگر روغن از آن سطح کمتر بود میتوانیم به کم بودن روغن موتور پیببریم؛ بعد از آگاهی از کمبود روغن باید دلایل کاهش آن بررسی شود که این دلایل میتواند از وجود عاملهای مختلفی از جمله روغن سوزی یا روغنریزی باشد که در این صورت باید به مکانیک مراجعه شود. یکی دیگر از دلایل کاهش روغن کمپرس موتور است که باعث بخار روغن و کاهش یافتن آن میشود. همچون آب که برای زندگی ما مایعی حیاتی محصوب میشود، روغن موتور نیز یکی از مایعهای حیاتی برای موتور خودرو است. حتما پس از هر بار تعویض روغن، فیلترها را نیز عوض کنید تا کیفیت روغن حفظ شود. برای بررسی تسمه سفت کن باید تسمهها را باز کنید و مطمئن شوید که دچار پارگی یا پوسیدگی نیستند و در صورت نیاز آنها را تنظیم یا تعویض کنید. باز هم از این اتفاقات برای من افتاده است.

هر یک از این علائم میتواند نشانهای از وجود مشکل در اتومبیل باشد. چنانچه خود آگاهی زیادی در این خصوص ندارید تا پایان مقاله ما را همراهی کنید تا دلایل کم شدن روغن ماشین را بدانید و در صورت بروز این مشکل بتوانید مشکل اتومبیل خود را رفع کنید. چنانچه در زمینه تعویض روغن انواع خودرو نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید از طریق بخش دیدگاه این پست آن را با ما در میان بگذارید. برای مثال تویوتا پرادو پنج لیتر و نیم روغن احتیاج دارد که با احتساب جنس خوب حدود ۹۰۰ هزار تومان آب میخورد.» عددی که شاهاسماعیلی در مرکز شهر کف آن را ۷۵۰ هزار تومان تعیین کرده است. برای مثال تویوتا پرادو پنج لیتر و نیم روغن احتیاج دارد که با احتساب جنس خوب حدود ۹۰۰ هزار تومان آب میخورد.» عددی که شاهاسماعیلی در مرکز شهر کف آن را ۷۵۰ هزارتومان تعیین کرده است. اکبری که مسئول این مرکز است میگوید «دلیل این اختلاف قیمت تفاوت هزینههاست. مغازهای که در مرکز شهر فعالیت میکند مطمئنا از من هزینه کمتری دارد». ایشان گفتند که کیف را به من برسانید، اما من گفتم که این کیف را فقط به صاحبش (که مدارک آن داخل کیف بود) میدهم.

گواهینامه پایان دوره فنی و حرفه ای برای پایان دوره بانوان کارآموز مکانیک خودرو صادر خواهد شد. قطعا هیچ اتفاقی بدتر ازاین نیست که به دنبال تعمیرگاه ماشین و مکانیک سیار بگردیم کهمنصف و حرفه ای باشد. ما در فروشگاه یدک خواجه جهت اثبات ادعای خود مبنی بر تطابق موتورهای کامل عرضه شده با خطوط تولید خودروسازان محترم برگه ای را همراه این محصولات عرضه می کنیم که سربرگ رسمی شرکت سازنده همراه با لیبل و مهر و امضای کارشناس رسمی دادگستری می باشد . پیچ کارتر را با نوار تفلون آببندی کرده و در جای خود به درستی ببندید.