چگونه تعمیرکار ماشین خود باشید؟

بنابراین اگر رنگ روغن موتور، خیلی زود به تیرهشدن متمایل شد، حتما برای بررسی بیشتر، به تعمیرگاههای مجاز مراجعه کنید. اگر می خواهید بدانید ” وسایل لازم برای راه اندازی تعویض روغنی و آپاراتی چیست؟ پس بهتر است کمی در مورد آن اطلاعات لازم را داشته باشید. کمی صبور باشید و عجله نکنید! خودروسازان معمولا بیشترین عمر را برای روغن ماشین در نظر می گیرند و اما پیشنهاد می شود کمی زودتر از عدد کارخانه روغن را عوض کنید زیرا به تعویق انداختن آن مشکلاتی را به وجود خواهد آورد. بعد از هزار و پانصد کیلومتر به مرور سرعت را بالا برده و سعی می کنیم برای مدتی سرعت صد و بیست، سپس صد و چهل و سپس صد و شصت و هفتاد را تجربه کنیم. در این بخش از دانستنی های خودرو سعی داریم به مواردی بپردازیم که با رعایت آنها می توانید شرایطی عادی برای استفاده از خودرو فراهم کنید. در این بخش با بررسی نمونههای مختلف موتور ماشین لباسشویی و علائم نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی سعی داریم تا حدودی با ویژگیهای موتور از کار افتاده ماشین لباسشویی آشنا شویم. جهان نيوز به نقل از خودروکار، نگهداری از خودرو در روزهای گرم تابستانی نیاز به دانش پیچیده ای ندارد بلکه با داشتن آگاهی مختصر در مورد نحوه عملکرد قطعات در فصول مختلف سال می توانید کارایی بیشتری را از خودرویتان انتظار داشته باشید.

از آنجا که تولیدکنندگان اتومبیل می­خواهند کمترین هزینه تعمیر و نگهداری را با محصولات خود ارائه دهند و تولیدکنندگان روغن یا لوازم یدکی ماشین آلات از واحدهایی که میفروشند سود کسب میکنند ، به نظر میرسد این اختلاف در پاسخ ها در سایت tamirgah-co سود مالی باشد. بیشتر سازنده قطعات یدکی ماشین آلات راهسازی و سازندگان روغن موتور نیز توصیه به تعویض فیلتر روغن با هر بار تعویض روغن می­کنند. زیادی روغن موتور باعث افزایش مصرف بنزین شده و علاوه بر تشکیل لایه رسوب کربنی به شمعهای موتور نیز آسیب میزند. به این دلیل که با تاخیر در تعویض روغن، امکان آسیب دیدن و احتراق قطعات و همچنین از کار افتادن موتور خودرو نیز وجود دارد و هزینه تعویض قطعات و موتور بسیار بالاست. تعداد دفعات تعویض روغن موتور ماشین نیز به استفاده از روغن معمولی یا مصنوعی بستگی دارد.

توصیه این مرکز به تهیه مانیتور های شرکتی است که اخیرا نمونه های ویندوز آن تولید نمیشود و در نمونه های اندروید نیز باید با شناخت منابع سخت افزاری اقدام به خرید دستگاه های گارانتی دار و یا به اصطلاح شرکتی کنید چرا که دستگاه های ارزان قیمت و بدون گارانتی ممکن است دارای کیفیت مناسبی نبوده و در هنگام خرابی و تعمیرات با کمبود قطعات مصرفی روبرو شوید. اما چرا اینکار و چه ویژیگی هایی است که این کار را انقدر خوب و مفید کرده ؟ وابسته به اینکه از چه کسی بپرسید، جواب­های مختلفی برای سوال به ظاهر ساده اینکه هر چند وقت یکبار فیلتر روغن را بایستی تعویض کرد، بدست میآورید. یکی دیگر از عواملی که باعث تغییر در زمان توصیهشده خودروساز برای تعویض روغن موتور میشود، رانندگی در شرایط سخت است. موتور می سوزد و دیگر کار نمی کند. تویوتا اف جی کروز یکی دیگر از خودرو های افرود و SUV به حساب می آید که نگهداری آن شرایط و توجهات خاص خود را نیازمند است، “بهترین روغن موتور برای اف جی کروز” روغنی با گرانروی ۵W40 و گرید SN است، همچنین تویوتا FJ کروز به ۶ لیتر روغن موتور برای کار در ایدآل ترین شرایط نیاز دارد.

اما در عوض، دو علامت در انتهای این نوع گیجها، مشخص شده و باید از آنها کمک بگیرید. در فصل گرما و سرما منبع شیشه شور را از مایع پر کنید و هرگز از محلول های ضدیخ، در داخل مخزن شیشه شور نریزید. سپس سطح روغن را دوباره چک کنید و مطمئن شوید که نزدیک به شاخص ماکزیمم باشد. 5- میله را مجددا بیرون بکشید و سطح روغن را چک کنید. 7- در زمان تعویض فیلتر روغن، حتما دقت کنید که فیلتر جدید، خوردگی یا ساییدگی نداشته باشد. همچنین دقت داشته باشید که در برخی خودروها، پیچ کارتل یکبار مصرف است؛ یعنی بعد از بازشدن دیگر نمیتوان از آن استفاده کرد. دقت کنید که در زمان باز کردن، پیچ به درون ظرف روغن، نیفتد. میزان چسبندگی روغن موتور را باید به کمک انگشتانتان لمس کنید. فیلتر روغن یکی از اجزای مهم عملکرد موتور می­باشد. روغن موتور اولین و مهم ترین چیزی است که در هر سرویس باید تعویض شود . نکته بسیار مهم تفاوت حجم روغن موتور مورد نیاز این خودرو است، آزرا اتاق قدیم ۵٫۵ لیتر و آزرا گرنجور ۶ لیتر روغن موتور نیاز دارد. اما یکی از مواردی که نشون دهنده زمان تعویض روغن هست، میزان کارکرد اتومبیل به اندازه 4000 تا 6000 کیلومتره، اما مورد بسیار مهمتر میزان چسپندگی روغن هست؛ هر چه روغن ماشین چسپندهتر باشه، زمان تعویض روغن نزدیکتر میشه.

سازندگان ماشین اغلب توصیه می­کنند که یکی در میان بار با تعویض روغن، فیلتر روغن را نیز تعویض کنید. همچنین که در چنین شرایطی باقی قطعات موتور نیز بیشتر دچار استهلاک می­شوند. فیلتر­ها در موتور وظیفه حذف ذراتی را دارند که با ورود آن­ها به موتور باعث عملکرد با بازدهی پایین­­تر آن می­شوند. فیلتر روغن ذرات داخل آن را، مانند شن و دوده را حذف می­کند تا از ورود چنین آلودگیهایی به موتور هنگام گردش روغن و روغنکاری قطعات آن جلوگیری شود. فیلتر روغن ممکن است بیشتر از یک قوطی ساده به نظر نرسد اما در اطمینان از اینکه ماشین شما هرگز در کنار جاده گیر ن­کند نقش مهمی دارد. 5- زمانی که روغن درون کارتل تخلیه شد، بهتر است یکبار جک را پایین بیاورید تا روغنی که ممکن است در قسمتهای مختلف کارتل، جمع شده باشد، تخلیه شود.

متخصصین بهترین تعویض روغن تهران توصیه می ­کنند پس از هر 6000 کیلومتر پیمایش برای بررسی سطح روغن و وضعیت فیلتر به نزدیک ترین تعویض روغن در محل تهران یا مناطق اطراف مراجعه کنید. از آن جایی که این کار ساده بوده و پیچیدگی خاصی ندارد، میتوانید از سرویس تعویض روغن در محل بهرهمند شده و در هر ساعت و روزی روغن خودروی خود را به شکل حرفهای و بدون نقص تعویض نمایید. ضمن اینکه تعویض فیلتر روغن، هم نیازمند آچار مخصوص فیلتر روغن است و هم اینکه، در برخی خودروها، بازوبستن آن، قلق خاصی دارد. اما بازهم این چسبندگی، حد تعادل دارد و اگر از مقدار خاصی بیشتر باشد، به این معنی است که ویسکوزیته روغن موتور تغییر کرده. در این حالت، روانسازی قطعات دیگر مطلوب نبوده و به عبارت بهتر، اصطکاک میان قطعات، بیشتر از حد نرمال شده است. در مجله اپال از دیگر نکات تعمیر و نگهداری ماشین خود مطلع شوید.

همانطور که از قبلا اشاره کردم خیل عظیمی از مردم به ماشین هایشان علاقه دارن برای همین برای نگهداری از انها خیلی کارها میکنند از کارواش و پولیش ان تا تعویض روغن و فیلتر هوا و روغن ان برای همین امروزه شغل تعویض روغنی و آپاراتی کار بسیار موفق و درامد زایی است به گونه ای که دوره های اموزشی بسیاری برای ان بوجود امده است و طبق گفته ی افراد نسبتا کار اسانی است . این روزها هوا به اندازه ای گرم شده که شرایط را برای دارندگان خودرو نیز سخت تر کرده این در حالیست که گرم شدن زیاد قطعات ماشین می تواند موجب خسارت و یا از بین رفتن آن شود. شما می توانید قبل از 12 هزار کیلومتر نیز روغن موتور را تعویض کنید اما در شرایطی که یک سال از آخرین دفعه ای که روغن را تعویض کرده اید، گذشته باشد.

از سلامت و کارایی قسمت های مختلف سیستم خنک کاری مانند ترموستات، پمپ آب، شیلنگ ها و درب رادیاتور قبل از اضافه کردن ضد یخ اطمینان یابید. هر 8000 تا 10000 کیلومتر تسمه پروانه را بررسی کنید تا از سالم بودن آن اطمینان یابید و لمی آن در حد و اندازه های توصیه شده باشد. مقدار روغن کارتر پراید حدود ۴/۳ تا ۵/۳ لیتر است و شما باید بعد از استارت زدن میزان روغن را اندازه بگیرید و بررسی کنید که روغن از واشر پیچ تخلیه دچار نشتی نشده باشد. 6- بعد از تخلیه روغن کارتل، حالا نوبت به تعویض فیلتر روغن موتور است.

این کار باعث تخلیه آسانتر روغن از کارتل، میشود. 3- ظرفی بزرگی را زیر محفظه کارتل قرار دهید تا تمام روغن تخلیه شده را در آن، جمعآوری کنید. اگر سطح روغن موتور، کاهش یافته باشد، باید مقداری روغن، به آن اضافه کنید. اغلب افراد به اشتباه بر این باورند که زدن آج مجدد بر روی لاستیک های استفاده شده، سبب کاهش ایمنی و افزایش خطراتی نظیر پارگی لاستیک، تصادفات و… سطح روغن موتور باید نزدیک به شاخص MAX که روی گیج روغن تعیین شده، باشد. اگر سطح روغن، پایینتر از مقدار ماکزیمم بود، باید آنقدر روغن اضافه کنید تا به سطح ماکزیمم، نزدیک شود.

8- بعد از تعویض فیلتر روغن موتور، حالا باید پیچ کارتل را ببندید اما قبل از آن، حتما واشر را روی پیچ کارتل قرار دهید. سپس بررسی کردیم که چطور میتوان با تشخیص روغن موتور تقلبی از روغن موتور اصلی. اما میتوان فیلتر روغن را هم باز و تعویض کرد بعد پیچ تخلیه را محکم ببندیم، پس هر ۲ راه را میتوان امتحان کرد. اکیدا توصیه میکنیم که تخلیه روغن موتور را در پارکینگ انجام ندهید و حتما آنرا به تعویض روغنیها واگذار کنید؛ هم بدلیل خطرات جانی (بدلیل استفاده از جک)، هم بدلیل خطرات زیستمحیطی و هم بدلیل ریزهکاریهایی که فقط افراد با تجربه، از آن سردر میآورند.

اگر به دفترچه راهنمای خودرویتان مراجعه کردید و شرایط سخت رانندگی برای خودرویتان تعریف شده بود، حتما باید بدانید که زمان تعویض روغن موتورتان را باید تغییر داده و آنرا زودتر از شرایط ایدهآل، باید عوض کنید. انتخاب روغن موتور در آب و هوای متفاوت برای خودروهای یکسان باهم متفاوت خواهد بود . بهتر است یک شبانه روز پس از خاموشی ماشین، نسبت به تخلیه روغن قبلی اقدام کنید تا تمام مایع موجود در موتور به مخزن برگردد. 10- روغن موتوری تخلیه شده از کارتل را به هیچ وجه، دور نریزید یا حتی درون شبکه فاضلاب هم نریزید چراکه اثرات زیستمحیطی خطرناکی دارد. 6- در زمانی که موتور، برای مدت زیادی روشن بوده، به هیچ وجه برای تعویض روغن موتور، اقدام نکنید. 2- اگر نیاز به اضافهکردن روغن موتور دارید، به هیچ عنوان از دو نوع روغن موتور مختلف، استفاده نکنید.

بهترین روغن موتور برای هایلوکس مدل ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ باید غلظت ۵W40 و گرید SN داشته باشد، در صورتی که مدل های ۲۰۱۳ به بعد هایلوکس باید از روغنی با گرانروی ۵W30 و گرید کیفی SN استفاده شود. مهمترین وظیفه روغن موتور حفاظت از موتور اتومبیل و اجزای داخلی آن است بنابراین هرچه سطح کیفی بالاتری برای موتور اتومبیل انتخاب کنیم باعث کاهش هزینه­ها در بلند مدت خواهد شد. 6- چهار پیچ بسته شده روی بخاری را باز کنید و قاب یا صفحه را بلند کنید. همچنین قبل از نصب فیلتر روغن جدید، واشر دور فیلتر را با روغن تمیز، چرب کنید.