کلاهک اچ تهویه اورانوس فروش لوله و اتصالات گالوانیزه

در بالای حلقه صورت یک کلاهک برای محافظت از دودکش شما در برابر باران و جریان وجود دارد. یکی از بهترین دلایل برای قرار دادن درپوش دودکش مربعی چینی، کاهش رطوبت خانه است. همانطور که در مورد آن صحبت شد، انواع مختلفی از کلاهک های دودکش از گذشته تا کنون برای تخلیه دود و آلودگی روی سقف ساختمان ها استفاده شده است که ما تقریباً بر روی تمام مدل های مختلف درپوش دودکش تمرکز می کنیم. کف درپوش طرح چینی کروی به شکل یک استوانه سوراخ ساخته شده است و پایین درپوش طرح چینی مستطیلی به شکل تاس سوراخ ساخته شده است. از این گذشته، شکل تاج درپوش دودکش چینی به شکل کروی و مستطیلی کاملاً متفاوت از یکدیگر نیست. اندازه و ضخامت درپوش های دودکش طرح زبان چینی ممکن است با تکیه بر نیاز و خواسته کارفرما اصلاح شود.

کلاهک اچ

همانند موارد قبل، پره های این دستگاه نیز از نفوذ گرد و خاک، آب و برف نیز به داخل خانه جلوگیری می کند. از کلاهک دودکش پره ای برای مکش و تخلیه آلاینده های سیستم های دودکش موتورخانه ها ،شومینه ها، هود صنعتی، آبگرمکن، بخاری های گازی و نفتی استفاده می گردد. لازم به ذکر است از این محصول برای مکش هوای لوله های ونت تاسیسات ساختمان و نیز جهت تعدیل هوای داخل اتاقک دستگاه های هواساز و نیز اتاق آسانسور، بعنوان لوور هوارسان استفاده می گردد. جنس ساخت این کلاهک دودکش از انواع ورق گالوانیزه، روغنی، سیاه، رنگ و نیز گاهی بنا به ضرورت از استیل می باشد. در مورد ضخامت ورق آن نیز می توان از یک فرمول کلی استفاده نمود که هرچه ابعاد و میزان دود خروجی از کانال دودکش بیشتر باشد، ضخامت ورق مصرفی برای ساخت نیز بالا می رود. در صورت استفاده از ورق روغنی یا سیاه در ساخت حتما باید از پوشش رنگ کوره ای بر سطح آن استفاده کرد تا کلاهک در اثر حرارت و سرمای زیاد و نیز عوامل طبیعی پوسیده و مستهلک نشود.

این مواد نیاز به مقاومت بیش از حد در برابر خوردگی اکسیداسیون دارند. این به کلاهک انتخابی ما کمک می کند عمر مفید بیشتری داشته باشد و به جایگزین یا بازیابی بسیار کمتری نیاز داشته باشد. در یک نگاه کلی می‌توان کلاهک دودکش را به منزله پوشش و محافظی استاندارد در محل خروج دود از دودکش به شمار آورد.

آنها اغلب از مش فلزی یا مسی ساخته می شوند و در انواع مختلفی تولید می شوند تا با بیرون ملک شما مطابقت داشته باشند. در قسمت اصلی حلقه مشبک یک کلاهک وجود دارد که به محافظت از دودکش شما در برابر باران و جریان های پایین دست کمک می کند. کلاهک کلاهک تیغه ای، کلاهک کلبه، درپوش سقف و کلاه چینی نامیده می شود. ممکن است از ورق های مشکی، گالوانیزه، فلزی و انواع مختلف در ضخامت های 0.5 تا 5 میل به صورت کروی و مربع ساخته شود.

انواع دیگری از کلاهم همچون کلاهک بادی، کلاهک ژاپنی و کلاهک شومینه هم گزینه های مختلفی هستند که کاربرد های مختص به خود را دارا می باشند . موسسه فنی مهندسی مشایخی با تلاش تیمی مجرب تأسیس گردید.در حال حاضر این موسسه با دستیابی به تجربه های فراوان، تنها تولید کننده دریچه های استیل و مدرن ،با تضمین کیفیت در ایران می باشد. از جمله کاربردهای جانبی این کلاهک ها استفاده از آن برای تامین هوای تازه ی اتاقک دستگاه های هواساز می باشد. جوشکاری کلاهک بسته به ضخامت ورق و سفارش با استفاده از جوش نقطه ای، درزجوش، کلینچ و الکترودی صورت می گیرد.

باغبانی و کشاورزی

درپوش Multi-Flue را می توان به اندازه ای تنظیم کرد که دقیقاً در اطراف دودکش ها قرار گیرد یا کل تاج دودکش را بپوشاند. گاهی اوقات آتش سوزی می تواند جرقه های دودکش را بالا ببرد و دودکش را خارج کند. این به طور بالقوه می تواند سقف شما را آتش بزند و خسارت وحشتناکی ایجاد کند. کلاهک‌های دودکش از لحاظ مدل، اندازه و هارمونی با نوع دودکش به انواع مختلفی تقسیم شده و در ادامه با هر کدام از آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

لوله های دودکش سازه به صورت منظم و با فاصله مناسب از زمین پشت بام تا سقف بلند می شوند. بر روی این لوله ها درپوش هایی قرار می گیرد که در کنار شکوه ظاهری دارای مزایای بسیار متفاوتی نیز می باشد. درپوش ها، فرصت کاهش مکش دودکش و یا حتی ممکن است به دلیل باد دود به ساختمان برگردد.

دودکش دوجداره

نوع کلاه بام یا بصورت هشتی (دوشیبه) یا بصورت تک شیب یا بصورت هلالی(قوسدار) طراحی و ساخته می شود. از جمله موارد کاربرد کلاهک کلبه ای بعنوان کلاهک لوله های دودکش در منتهی الیه لوله های موتورخانه و نیز در منتهی الیه لوله های ونت بعنوان نمای کلاهک هواکش در بام می باشد. واردات به دلیل اینکه از کشورهای مختلف وارد می شود، موضوع هزینه جایگزین در سراسر جهان است. استفاده از کلاهک چینی دودکش یا کلاهک ژاپنی کلبه‌ای گزینه مناسبی برای عد‌م‌ورود برفی به محفظه اصلی دودکش بوده و موجب حفظ راندمان سیستم گرمایشی نیز خواهد شد. کلاهک مناسب برای ساختمان شما باید بر اساس سایز کانال دودکش خریداری و مورد نصب قرار گیرد. این دسته از کلاهک ها صرفا در صنعت کاربرد دارند و در سقف کارخانه های غذایی و مخصوصا کارخانه هایی که به تولید آرد گندم مشغول هستند دیده می شود.

  • در صورتی که علاقه‌مند به آشنایی با انواع دودکش و کلاهک‌های متنوع دودکشی هستید؛ تا انتهای این مطلب همراه شرکت صنعتی نظری باشید.
  • بدیهی است هرچه ابعاد کلاهک افزایش یابد ضخامت ورق نیز افزایش می یابد.
  • شرکت الماس تبریز تولید کننده ورق طرح سفال سقف شیروانی، سقف شیبدار، سقف ویلا، آلاچیق و سردرب و لوازم جانبی مانند فلاشینگ، آبرو، ناودانی، ابرویی، لمبه، تیزه، کلاهک و دودکش می‌باشد.
  • امکان بررسی امتیاز متخصصان و نظر افرادی که از خدمات خدمت نت استفاده کرده‌اند به شما کمک می‌کند تا بهترین متخصص را برای انجام کارهای خود انتخاب کنید.
کلاهک اچ تهویه اورانوس فروش لوله و اتصالات گالوانیزه

خروج دود از دودکش عمدتاً بر اثر مکش ناشی از فشار مثبت ایجاد شده در پشت بام و همچنین جریان هوای داغ به سمت بالا کلاهک دودکش می باشد. حال اگر وزش شدید باد و یا طوفان رخ دهد، بسته به جهت و شدت وزش باد، این فشار مثبت می تواند به فشار منفی در دهانه دودکش تبدیل شود که در این صورت دود ناشی از سوختن وسایل گاز سوز به خوبی تخلیه نمی شود. این نوع، پرکاربردترین نوع کلاهک دودکش است و از چندین پره موازی Z شکل، به صورت گریلی تشکیل می‌شود. پره‌ها در هر لایه کلاهک، به گونه‌ای تعبیه شده‌اند که مخالف با ورود آب، گرد و خاک و غیره باشند. به خصوص در مناطق بادخیز، کلاهک دودکش می تواند برای کمک به کارآمدتر کردن انرژی خانه بسیار مفید باشد.