کوزههای سفالی نمایانگر فرهنگ سنتی زمانهای دور میباشند

پس در نتیجه این طراحی داخلی است که مشخص می کند هر فضایی برای چه عملکردی کاربرد خواهد داشت. منزل دوم آپارتمانی هست که دیوارهای داخلی منزل عوض گچ و سیمان با شیشه ساخته شده هست. با استفاده از یک ظرف شیشه ای، آب، گیاهان معطر و چند قطعه سیخ چوبی می توانید به راحتی یک لامپ معطر برای اتاق خود درست کنید. راه پله هایی که از چوب ساخته می شوند، بسیار زیبا بوده و معمولا با اغلب سبک های طراحی داخلی هماهنگ می شوند، اما انواع شیشه ای را تنها می توان با برخی از سبک ها هماهنگ کرد. برای مثال : اگر مبل با پارچه های گل دار مد شده شما مجبور نیستید که کل مبل را تغییر دهید ، میتوانید فقط پارچه کوسن های مبل را گل دار کنید این کار باعث میشود که اگر در آینده دوباره قصد تغییر دکوراسیون داخلی را داشتید این را به راحتی و با هزینه کمتری انجام دهید .

قیمت طراحی داخلی منزل مسکونی

در این سبک فقط از وسایل اصلی و ضروری استفاده می شود. معمولاً تصور می شود که زیر لیوانی ها فقط یک وسیله کاربردی ­اند، اما خوشبختانه در حال حاضر می توانید برخی از زیر لیوانی های شیک را پیدا کنید که برای دکوراسیون خانه نیز به کار می روند؛ برخی زیرلیوانی ها آنقدر زیبا هستند که شما می خواهید به صورت شبانه روزی آن ها را در معرض نمایش بگذارید! طراحی پلان خانه مسکونی با طراحی فضاهای داخلی، حجم آن، محوطه و حیاطی که دربرگیرنده آن است تکامل می یابد.یک طراح و معماری باید از همان ابتدای طراحی مسکن باید توجه ویژه به محیط اطراف و فضاهای باز و نیمه باز داشته باشد. شرکت های معماری و طراحی داخلی، معمولا پیش از آغاز به کار، نظر شما را درباره اولویت هایتان می پرسند. صنایع دستی و المانهای معماری ایرانی به قدری زیاد است که حتی دکوراسیون منزل ایرانی ساده بدون مبل هم میتواند خیره کننده و زیبا باشد پس اگر یک خانه کوچک هم دارید باز هم میتوانید با استفاده از چند هنر از صدها هنر ایرانی خانه خودتان را به سبک ایرانی دکور کنید.

از گیاهان آپارتمانی می­توان به عنوان جداکننده­ دو قسمت در فضای داخلی خانه، به جای استفاده از پارتیشن­های مات شیشه­ای در دکوراسیون، استفاده کرد؛ مثلا به صورت یک قفسه­ای که پر از گلدان­های زیبا است. ویلا شمال دوبلکس: اگر داخل 1 واحد ویلا، 2 طبقه طراحی و ساخته شود و این دو طبقه را با يک پلکان به یکدیگر متصل نمایند، به آن طراحی دوبلکس میگویند. جهت کارایی بیشتر فعالیت های ساختمانی باید تمامی فضاهای یک ساختمان شناسایی و گروه بندی شوند و سپس با پیش بینی ارتباط مناسب میان آن ها، بتوانند با توجه به اصول اولیه طراحی پلان همچون یک مجموعه دکوراسیون داخلی خانه پنجاه متری واحد عمل کنند. در این عرصه بندی برای طراحی خانه مسکونی پنج عرصه در نظر گرفته می شود. یکی از ملاک های دسته بندی فضاها در طراحی پلان مسکونی میزان عمومی یا خصوصی بودن آنهاست، ممکن است در بعضی فرهنگ ها دسته بندی دیگری مانند، تقسیم فضاهای مورد استفاده در شب یا روز انجام شود.

طراحی داخلی خانه های دوبلکس

پیش تر ذکر شد که خانه های دوبلکس، دو طبقه دارند و این دو طبقه به کمک راه پله با هم در ارتباط هستند. پس از تعیین شدن محل پله در پلان، باید یک مرزبندی کلی در مورد فضاهای عمومی، فضای خصوصی و فضای نیمه خصوصی انجام شود. حال دیگر شکل کلی پلان درآمده است و باید طراح به سراغ ریزه کاری ها و طراحی داخلی برود. زمانیکه ابتدا طراحی داخلی منزل به سبک مدرن انجام شدهباشد، بابهترین شکل ممکن میتواند طراحی دکوراسیون داخلی مدرن را اجرا کرد. لوازمی چون تخت خواب، آینه، کمد لباس، میز و صندلی مطالعه، قفسه کتاب، مبل راحتی، قفسه نگهداری اشیاء در اتاق خواب ممکن است وجود داشته باشد. آیا بهایی را برای بدست آوردن چیزی که شاید ارزش آن را داشته که هزینه هنگفتی را در برگیرد پرداخته ایم؟ بستگی دارد. آنها از همان ابتدا و قبل از اقدام باید از خود بپرسند که تمایل دارند.

در این مقاله به طور کامل دکوراسیون داخلی بخشهای مختلف منزل، روند انتخاب، چیدمان و دیزاینهای مختلف دکوراسیون داخلی منزل و نقش اجزای مختلف در دکوراسیون خانه بررسی میشود. در طراحی فضای پارکینگ حتما باید مسیر ورود و خروج هر اتومبیل بررسی شود. معمولا این مشخصه ها از بررسی و توجه به الگوهای فرهنگی، اقلیمی و اعتقادی حاصل می شود. جهت ارتباط مستقیم با با ما می توانید با شماره ۹۱۰۱۴۵۲۵-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید. پس از اصلاح و تکمیل نقشه ها، برآورد عملیات ساختمانی در هر یک از آن ها صورت گرفته و در نهایت با جمله بندی نتایج حاصل جدولی به دست آمده که مصرف انواع مصالح ساختمانی را به ازای هر متر مربع زیربنای کل در هر کدام از شیوه های ساختمانی نشان می دهد.

طراحی داخل خانه ایرانی

البته برای استقلال بیشتر فضای ناهارخوری میتوان به وسیله پله، دست انداز، دکور یا دیوار آن را از پذیرایی تفکیک کرد. بهتر است سعی کنید عملکرد خانه را به حد کافی تامین کنید و سپس روی فرم آن متمرکز شوید تا هیچ چیزی را از دست ندهید. شما در انتهای یک روز سخت کاری نیاز به استراحتی کامل و کافی در اتاق خوابی مناسب دارید. هرچند هیچ قانون کلی در این مورد وجود ندارد و با توجه به شکل و ابعاد زمین و محدودیت های پروژه باید بهترین موقعیت قرارگیری پله و آسانسور را تعیین نمود، اما معمولا مناسب ترین موقعیت سرویس پله و آسانسور در طراحی پلان ساختمان، در وسط پلان است اما برای تامین پاکینگ در گوشه های ساختمان قرار میکیرد. توجه نمود. سپس باید در ارتباط با شکل سرویس پله و اینکه سرویس پله ۴ طرفه، ۳ طرفه یا پله ۲ طرفه باشد، تصمیم گیری کرد. بهتر است عمق یکی از کمدها برای قرارگیری رختخواب ۸۰ یا ۱۰۰ سانتی متر باشد.حمام در نزدیکی اتاق خواب ها طراحی شود و حتما توجه شود که درب آن از سایر قسمت های منزل قابل رویت نباشد.

دکوراسیون داخلی خانه صد متری ایرانی در بحث دکوراسیون داخلی خانه های دوبلکس، سبک های متنوعی مثل مدرن، کلاسیک، صنعتی، روستیک، مینیمال و غیره وجود دارند که می توانید انتخاب کنید. همان طور که به طراحی نما و دکوراسیون داخلی خانه دوبلکس خود اهمیت می دهید، باید طراحی فضای بیرونی آن را نیز مهم بشمارید. خانه های دوبلکس مدرن، این روزها خیلی طرفدار پیدا کرده اند و هزینه طراحی و اجرایشان نیز کم تر است. برخلاف تصور خیلی از هنرجویان معماری، لکه گذاری پلان ساختمان مسکونی اصلا کار سختی نیست. فضای مسکونی باید متناسب با نیازهای انسان باشد. از نامش پیداست که آثار ایده های خاص و کاملا متفاوت با طراحی دکوراسیون داخلی امروزی یا همان مدرن در خود دارد که به عقیده ی اکثر صاحب نظران جزو بی نقص ترین طراحی ها بوده است چرا که بدون هیچ ابزار پیشرفته ای با این همه ریز بینی خانه هایی ساخته می شد که طراحان آینده هم از آن الهام خواهند گرفت.

این عرصه در طراحی پلان معماری بهتر است دارای فضایی بسیار آرام و خودمانی باشد که اتفاقات جمعی بین افراد خانواده به وقوع می پیوندد لذا این عرصه، مهمترین قسمت خانه خواهد بود. این عرصه شامل اتاق خواب والدین، فرزندان و اتاق مطالعه است. در فضای اتاق خواب ها فعالیت هایی مانند استراحت کردن، تعویض لباس، مطالعه و گاهاً کار به وقوع می پیوندد. اگر در اتاق خواب مطالعه می کنید باید به اندازی کافی نور پردازی داشته باشد. این محدوده فضایی کافی برای میل کردن وعدههای غذای داشته و در عین حال به خوبی اتاق نشیمن و اتاق خواب را از یکدیگر جدا کرده است. قطعا تاحالا پلان یک ساختمان مسکونی را دیده اید یا شاید به فکر طراحی پلان معماری آن برای ساختمان خود یا دیگر آشنایان باشید.سوالاتی در ذهن شما وجود دارد که چگونه پلان طراحی کنیم یا رابطه بین فضاهای مختلف چکونه باید باشد تا اصول اولیه طراحی پلان به خوبی در پلان مسكوني رعایت شده باشد.در کنار راعیت این اصول در نقشه ساختمان،هزینه و قیمت هم مهم است.اینکه هزینه طراحی نقشه معماری ساختمان نیز برای شما چقدر میشود.

طراحی داخلی مسکونی

در ابتدا بهتر است برای طراحي نقشه ساختمان تعاریف مختلف از فضاهای یک ساختمان مسکونی را بدانیم و با رعایت کردن نکات مهم در طراحی پلان، نقشه ساختمان را به بهترین شکل ممکن طراحی کنیم. باید خانهتان تا حد ممکن درجهیک (و گران) به نظر برسد! 3- با اینكه قدرت انقباض (جمع شدگی) سیستمهای اپوكسی به گفتهء تولید كنندگان آنها در حد ناچیزی می باشد، معذالك نمی توان از اثرات منفی آنها صرفنظر نمود. به طور کلی، اگر نمی خواهید هزینه زیادی برای اجرای خانه دوبلکس خود متحمل شوید، بهتر است سبک های ساده گرا مثل سبک مدرن و مینیمال را انتخاب کنید.

طراحی مسکن نیز از این امر مستثنی نیست وپیش از طراحی پلان مسکونی لازم است دسته بندی فضاها و یا به عبارتی عرصه بندی در آن تعیین گردد. به همین خاطر است که هزینه طراحی و ساخت این خانه ها در مقایسه با خانه های ویلایی یا آپارتمان ها بیش تر است. هر چند اینکار در ساختمان های با مساحت زیاد و یا در طراحی های خاص شاید کمی سخت به نظر برسد و زمان بیشتری ببرد، اما در طراحی آپارتمان های مسکونی به هیچ عنوان کار دشواری نیست. توجه داشته باشید برخلاف اینکه مرسوم است در فضاهای کوچک از رنگ های روشن استفاده شود ولی در این آپارتمان کوچک از رنگ های تیره استفاده شده است. مطلب پیشنهادی: گیاه بنجامین، کمی بیشتر هوای این درختچه زیبا را داشته باشید! در ادامه این مطلب ایده هایی برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل ۲۰۱۸ را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم این دیزاین های داخلی مورد توجه تان قرار بگیرند.

طراحی داخلی خانه مدرن

در این فضا می توانید لباس ها و صنایع دستی ایرانی را به عنوان قاب عکس یا وسیله دکوری قرار دهید. در عین حال که این عرصه باید با نشیمن در ارتباط باشد اما نباید فعالیت های عرصه عمومی سبب سلب آرامش از این بخش گردد. این بخش نمونه های بسیار زیادی از پروژه های دکوراسیون داخلی را به شما معرفی کرد؛ تا بتوانید سلیقه انتخاب کار یا طراحی خود را بر اساس آنها پیش ببرید. مکان مبلمان بایستی به سمت نمایی جالب یا تلویزیون طراحی شود. خانه محل آرامش ما است و اتاقخواب خانه مکان استراحت ما می باشد.

امروزه برای داشتن یک دکوراسیون سنتی ایرانی، میتوان از یکی از این دو روش یا تلفیقی از هر دو استفاده کرد؛ همچنین استفاده از مبلمانهای کلاسیک، استیل و برخی از مدلهای سلطنتی نیز در کنار المانهای دیگر، حس یک دیزاین قدیمی را القا میکند. قابل ذکر است در حالت کلی در طراحی دکوراسیون پذیرایی خانه های دوبلکس می توان از دو روش کلاسیک و مدرن استفاده کرد؛ در طراحی کلاسیک شاهد چیدمان وسایل و دیوارهای پر زرق و برق در اتاق پذیرایی منازل دوبلکس خواهیم بود، اما سبک مدرن منازل دوبلکس معمولا ساده و به دور از تزئینات طراحی می شود. همه روزه روش های جدیدتر و فناوری های پیشرفته تری برای اجرای نما ارائه می شوند که باید از آن ها خبر داشت. خانه هایی با نمای مدرن به خاطر این که معمولا ساده تر از انواع کلاسیک هستند، هزینه ای کم تر در بر خواهند داشت.

دکوراسیون داخلی منزل تهران

این خانه ها با توجه به دو طبقه بودن، فضای بیش تری در اختیار شما می گذارند و مسلما طراحی و اجرای چنین فضای بزرگی نیاز به وقت و هزینه بیش تری دارد. البته می توان به صورت همزمان از هر دو رویکرد بهره گرفت. از آنجایی که خواسته اصلی کارفرما ساخت یک واحد مستقل برای هر یک از فرزندان در چند سال بعد از بهره برداری بود، بنا باید به گونه ای طراحی می گردید که قابلیت تبدیل شدن از «خانه» به «آپارتمان» را داشته باشد. در این جانمایی باید به عواملی مثل عرض و شکل زمین، تعداد واحد در هر طبقه، تعداد پارکینگ مورد نیاز در همکف و زیرزمین (در صورت وجود) و… اگر خانه تان بزرگ است، حتما در ورودی آن یک قسمت به شکل لابی یا فضای تقسیم در نظر بگیرید و آن را به عنوان فیلتر ورودی خانه مورد استفاده قرار دهید.

طراحی داخلی منزل قدیمی

ما درک می کنیم که طراحی داخلی چیزی بیش از زیبایی شناسی نیست. میتوان از جعبههای بزرگ میوه که از جنس چوب هستند به عنوان عناصر دکوری جذاب استفاده کرد. وجود فضای بیش تر: خانه های دوبلکس، فضای بسیار بزرگ تری نسبت به خانه های یک طبقه در اختیار شما قرار می دهند. دکوراسیون داخلی مدرن برای خانه ها با متراژ کوچک مناسب و ایده آل هستند و این طراحی داخلی باعث می شود تا فضای منزل بزرگ تر به نظر برسد و در صورت تمایل می توانید برای خانه ها با متراژ بزرگ نیز از این سبک دکوراسیون استفاده نمایید. طراح ها معمولا با در نظر گرفتن مساحت فضا به انتخاب مدل مناسب برای پلکان می پردازند. مساحت این خانه نسبت به دیگر خانه های دوبلکس، کم تر می باشد و فضای آن نیز کوچک تر است. باید به این نکته در اصول طراحی اتاق خواب ها توجه نمود که یکی از اتاق خواب ها بزرگتر از بقیه به عنوان اتاق خواب والدین ( اتاق خواب مستر ) در نظرگرفته شود و مساحت آن حداقل 15 مترمربع باشد و همچنین درب اتاق خواب والدین از اتاق های دیگر فاصله داشته باشد.

اگر پلان خانه را به خوبی طراحی کنید، می توانید فضاهای عمومی مثل آشپزخانه، نشیمن، پذیرایی و سرویس بهداشتی را در طبقه اول جای دهید و بخش های خصوصی تر مثل نشیمن خصوصی، اتاق ها و حمام ها را در طبقه بالا قرار دهید. ورودی ساختمان یکی از بخش های مهم هر منزل است. شما میتوانید بنا به سلیقۀ خود از ترمووود در هر گوشۀ خانه به صورت گسترده یا تلفیقی با متریال دیگر و حتی برای روکش سقف یا کفپوش نیز استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی خانه های صد متری