آموزش تعویض روغنی و آپاراتی خودرو

اگر در این زمینه اطلاعی ندارید از تعمیرکار خودرو دراین مورد راهنمایی بخواهید. مورد بعدی که در شرایط ظاهری روغن باید به آن توجه کرد، رنگ روغن موتور است. خرید یک روغن موتور با کیفیت و مناسب و زمان تعویض روغن موتور در بهترین تایم ممکن، می تواند بر عملکرد و کارایی خودروی شما تاثیر زیادی داشته باشد. روغن موتور ماشین های صفر تولیدی کارخانه ایران خودرو و سایپا طبق دفترچه گارانتی سرویس دورهای و اولیه منتشر شده میبایست در هر 10 هزارکیلومتر با مراجعه به نمایندگی های مجاز این دو خودروساز تعویض گردد تا گارانتی خودرو باطل نگردد اما پیشنهاد میگردد که در 4 تا 5 هزارکیلومتر کارکرد اولیه خودروی صفر روغن موتور، فیلتر روغن موتور، فیلتر هوای موتور تعویض گردد تا برادههایی که در داخل موتور خودروی صفر کیلومتر باقی مانده است با تعویض روغن خارج گردد و موتور کارایی بیشتری داشته باشد. گاهی مکانیک کاران و متخصصان عددهایی را برای میزان کیلومتر مشخص میکنند که با توجه به نوع خودرو متفاوت است. را به همراه دارد که هزینه بیشتری را برای مصرف کنندگان خواهد داشت. چرا باید تعویض روغن موتور را به موقع انجام دهم؟

در سرویس تعویضروغن در محل هوم سرویز تمام مایعات خودرو و موتور سیکلت به درخواست مشتری نظیر روغنترمز، روغن هیدرولیک فرمان، روغن گیربکس اتوماتیک و غیرهویزیت می شود و در صورت رضایت مشتری تعویض یا شارژ می شوند. اگرچه با افزایش علم و تکنولوژی، تلاش در جهت افزایش عمر مفید روغن موتور صورت گرفته است، اما همچنان بازه زمانی مشخصی برای روغن موتور در نظر گرفته میشود. چگونه می توان موتور ظرفشویی را تعمیر کرد؟ یکی از مهمترین قطعات موجود در ظرفشویی موتور ماشین ظرفشویی است. با تعویض رو غن آلودگی های به جا مانده از روغن قبلی برطرف می شود و تمامی اجزای داخل موتور تمیز می گردد و همچنین باعث سالم ماندن موتور می شود. یکی دیگر از مواردی که روغن موتور انجام میدهد، جذب آلایندههای ناشی از احتراق سوخت و تمیز کردن محفظه موتور ماشین است. میله کنار موتور با حلقه قرمز را خارج کنید و با دستمال تمیز آن را تمیز کنید. در زمان تعویض روغن موتور معمولا تعویض فیلتر روغنهم انجام می شود. معمولا روغن گیربکس شرکتی استفاده می شود. 5. در زمان تعویض روغن ، از دستگاه های مکش که روغن را از بالای موتور، می نمایند استفاده نکنید.

یکی از راحت ترین راه های تشخیص خرابی موتور، نشت روغن از زیر ماشین است. گاهی وقت ها تشخیص مشکل اشتباه باعث عدم رفع مشکل و هزینه های بی مورد می شود. زمانی که قصد خرید روغن موتور جدید را دارید ، ممکن است شما هم مثل بسیاری از مردم با علائم روی روغن موتور آشنا نباشید و به اشتباه فکر کنید که حرف W روی بسته آن مربوط به وزن است ، در حالی اگر روی بسته روغن موتور این حرف حک شده باشد ، نشان دهنده این است که این روغن موتور مخصوص استفاده در زمستان است و این W نشان دهنده ویسکوزیته روغن در هوای سرد است . خیلی از افراد علتاین اتفاق را کیفیت پایین فیلتر روغن می دانند در صورتی که این تفکر اشتباه است.در پایه فیلتر سوپاپی قرار دارد که به سوپاپ اطمینان یا بای پس معروف است. در صورتی که برای تویوتا تاندرا روغن را هر ۵ هزار کیلومتر عوض می کنند. همواره به این مساله توجه داشته باشید که در صورت مد نظر قرار دادن زمان تعیین شده برای تعویض روغن موتور، حتما باید کیلومتر مشخص شده را نیز در کنار زمان در نظر گرفت.

اما زمانی که دود اگزوز تیره خاکستری یا آبی شود این بدانمعنی است که فیلتر روغن کثیف و روغن غیر قابل استفاده است و به طور کل مصدود شدهاست که موجب می شود روغن در محفظه احتراق بسوزد و دود سمی به بیرون نشت پیدا کند. در صورتیکه موقع حرکت، ماشین سر و صدا ایجاد می کند این بدانمعنی است که زمان زیادی از تعویض روغن موتور گذشته است. حال اگربه هر دلیلی روغن لازم در دسترسی اجزای موتور قرار نگیرد اجزای موتور دچار ساییدگیمی شوند و به صدا می افتند. برای دسترسی به موتور، ابتدا سبد پایینی و فیلتر را از داخل ماشین ظرفشویی باز کرده و آب داخل قسمت فیلتر را تخلیه کنید. در نتیجه جزئیات و اطلاعات بسیار تخصصیتری مانند دور موتور، دمای موتور و… با توجه به اینکه راهی برای اطلاع از اشباع شدنفیلترها وجود ندارد، توصیه شده تا هر وقت روغن موتور را عوض می کنید، تعویض فیلترخودرو را هم انجام دهید، این کار کم هزینه، مزایای زیادی به همراه دارد. تعویض روغن موتور ماشینایده اینکه خودتان بخواهید روغن موتور ماشین رو تعویض کنید و دست به آچار بشید، خیلی هم خوبه و بد نیست.

روغن های بی کیفیت خاصیت روانی خوبی ندارند و نمیتوانند از سایش و اصطکاک قطعات داخل موتور، جلوگیری کنند. طبیعتا موتور هر وسیله برقی، یکی از مهم ترین اجزا و قطعات آن میباشد. برای بهترین زمان تعویض روغن موتور پراید، بهترین زمان تعویض روغن موتور پژو، بهترین زمان تعویض روغن موتور پژو 405، بهترین زمان تعویض روغن موتور پژو 206،بهترین زمان تعویض روغن موتور پژو 206 تیپ 2 و 5، بهترین زمان تعویض روغن موتور سمند، بهترین زمان تعویض روغن موتور پژو پارس، بهترین زمان تعویض روغن موتور تیبا، بهترین زمان تعویض روغن موتور ساینا، بهترین زمان تعویض روغن موتور جک، بهترین زمان تعویض روغن موتور دنا، بهترین زمان تعویض روغن موتور پژو 207، بهترین زمان تعویض روغن موتور مدیران خودرو، بهترین زمان تعویض روغن چیلی، یکی از مواردی که همواره ذکر میشود مسافت و یا کیلومتر پیموده شده است. در صورتی که زمان همچنان باقی است اما کیلومتر تعیین شده پیموده شده است، باید روغن موتور را تعویض کرد. در صورتی که رنگ روغن موتور از حالت معمول تیرهتر و یا روشنتر باشد، و یا در مواردی اثراتی از کف بر روی آن مشاهده گردد، میتوان به نشت مایع خنک کننده به درون روغن موتور شک کرد.

آنچه در نهایت حاصل میشود، مسافت و کیلومتر بیشتری است که خودرو میتواند بپیماید. البته این به معنی تعویض روغن با کارکرد بیش از ۱۰ هزار کیلومتر نیست. هر عاملی که سبب تغییر شکل یاتاقان شود به طوری که یاتافان به میل لنگ بچسبد یا بیش از حد از آن فاصله بگیرد ، لایه روغن دیگر توانایی پر کردن لایه بین این دو قطعه را ندارد ، در این حالت گفته می شود که خودرو یاتاقان زده است . همانطور که گفته شد سنسورها وظیفه دارند که شرايط كاركرد موتور رابه ECU ارسال ميكنند اطلاعاتی نظیر دما، فشار و …

چنانچه اتومبیل پژو دارید، شاید این سؤال برایتان پیش آمده باشد که علت بالا بودن حرارت و نیز بالا بودن آمپر آب خودرو در اتومبیلتان چه است؟ برای این کار باید موتور را تا درجه حرارت عادی گرم کنید و سپس آن را خاموش کنید و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا حرارت از داخل اگزوز ماشین خارج شود. بهترین مارک روغن موتور و روغن واسکازین کدام است؟ در هنگام تعویض روغنگیربکس اتوماتیک باید از بهترین مارک روغن موتور استفاده شود تا قابلیت روان سازیبیشتری داشته باشد. می کنیم با استفاده از کارشناسان مجرب مجموعه هاب کار در کمترین زمان ممکن، سفارش خود را ثبت کنید تا در زمان مقرر به محل درخواستی شما بیایند و خدمات لازم را به بهترین شکل و در کمترین زمان در اختیار شما قرار دهند. فیلتر روغن موتور تمام آلودگیها را تصفیه می کند تا روغن موتور به خوبی به کار خود ادامه دهد. عملیات فیلتراسیون در موتور خودروهای مدرن ولوکس خیلی اهمیت دارد. اگر فیلتر را از این چرخه حذف کنید،روغن تازه خیلی زود با ذرات فلزی و آلاینده ها اشباع می شود. البته نکته مهمی که توجه به آن ضروری است این است که سر ریز نمودن روغنهای متفاوت حتی اگر دارای ویسکوزیته و سطح کیفی یکسانی هستند را توصیه نمیکنیم.

همانطور که گفته شد، چسبندگی روغن موتور یکی از ویژگیهای کیفی آن سایت tamirgah-co به شمار میرود. با توجه به اینکه با گذشت زمان، روغن کم کم ویژگیهای اساسی خود را از دست میدهد، نیاز است که این مساله در تعویض آن در نظر گرفته شود یکی از ویژگیهای اصلی روغن که به شدت مشخص کننده کیفیت و کارایی آن است، میزان ویسکوزیته و یا میزان گرانروی آن است. های خودرو، سنسور داخلی و کامپیوتر کنترل کننده گیربکس می باشد. در ادامه به زمانتعویض روغن موتور خودرو، نشانه های تعویض روغن ترمز و گیربکس و عوامل موثر بر قیمتتعویض روغن ماشین در محل می پردازیم. در ادامه به نشانه های ایراد در موتور خودرو و نیاز به تعویضروغن گیربکس، موتور و روغن ترمز می پردازیم. این علائم همچنین میتواند نشانه ساییدگی لاستیک باشد، بنابراین بررسی کنید که لاستیک شما حداقل نیاز به آج را داشته باشد ( ۱.۶ میلی متر) و اینکه ناهموار ساییده نشده است. این حروف، نشانگر توانایی روغن است و مشخص میکند که روغن در برابر دمای بالا، رسوبات، و اصطکاک، چقدر میتواند از موتور حفاظت کند.

لباسشویی ها علاوه بر اینکه در مدل های گوناگونی تولید می شوند برندهای گوناگونی دارند. برای اینکه گذرتان به مکانیکی نیفتد حتما نسبت به تعویضروغن موتور خودرو و تعویض فیلتر روغن اقدام کنید، قبل از اینکه به صورتکامل مصدود شود. برای اینکه بدانید چه روغنموتوری را انتخاب کنید، حتما سراغ دفترچه راهنمای خودرو بروید تا متوجه شوید که استاندارد بینالمللی SAE(استاندارد مورد تایید انجمن مهندسین خودرو) چه روغنی را برای خودرو شما پیشنهاد داده است. یکی از نکات مهمی که در مورد تمامی لوازم یدکی خودرو وجود دارد این است که تمامی لوازم یدکی ماشین عمر مفیدی دارند که حتما باید به این مساله توجه کرد. در این مقاله به نکات و توصیههای کارشناسان در تعویض روغن موتور میپردازیم. عمر مفید روغن موتور بر اساس موارد خاصی همچون کیلومتر، گذر زمان و شرایط ویژه تعیین میشود، که در ادامه به آنها میپردازیم. تعویض روغن موتور بر اساس کیلومتر میتواند برای هر خودرو عددی بین 4800 کیلومتر (5 هزار کیلیومتر) تا 10 هزار کیلومتر باشد که البته بهتر است باتوجه به ترافیک زیاد شهری سر 5 هزار تا 6 هزار کیلومتر روغن موتور خودروی خود را تعویض نمایید.

روغن ماشین یا روان کننده دارای گرانروی مختلف می باشد، اگر دقت کرده باشین بر روی روغن ها اعداد مختلفی نوشته می شود مانند ۲۰W-30 ، ۵W-30 ، ۱۰W-40 این اعداد به مقدار غلظت و عوامل دیگه در روغن بستگی دارد که کارخانه های تولید روغن بر روی آنها می نویسند. اگر شیارها در طول زمان تغییر کرده باشند دیگر در مکانیزم داخلی قفل قابل استفاده نیست و این مشکل احتمالا یکی از دلایل کار نکردن کلید ماشین است. با توجه به اینموضوع لازم است تا در بازه های زمانی مشخص، روغن ترمز قبلی تخلیه شده و از روغنتازه و با کیفیت استفاده شود. تمام روغن های استفادهشده از برندهای معتیر ایرانی مانند روغن بهران، و یا به درخواست مشتری ازنمونه های ارجینال و خارجی موجود در بازار استفاده می شود. در بازار همانواع روغن موتور وجود دارد. بازار کار و درآمد شغل آپاراتی و درآمد شغل تعویض روغنی در ایران به چه شکل است ؟ جهت تعویض روغن واسکازین گیربکس اتوماتیک از این دستگاه استفاده می شود که جزو دستگاههای واجب برای اتو سرویس تعویض روغنی نمی باشد ولی با توجه به اینکه امروزه خودروهای گیربکس اتوماتیک در ایران زیاد می باشند و مشتری تمایل دارد به اتوسرویسی برود که کلیه سرویسهای خود را یکجا انجام بدهد این دستگاه کاربری و درآمد زایی زیادی برای صاحبان مراکز تعویض روغنی دارد.

باعوض کردن به موقع روغن گیربکس عمر مفید قطعات خودرو به طرز چشمگیری افزایش مییابد. همانطور که میدانید یکی از نقشهای روغن موتور در ماشین، خنک کاری و روانکاری قطعات ماشین، است. تسمه دینام باعث به حرکت در آمدن دینام خودرو و تبدیل نیروی حرکتی موتور به نیروی الکتریکی می شود که در نهایت این نیرو به باتری انتقال پیدا کرده و سبب شارژ شدن آن می شود. تعویض روغن در گیربکس اتوماتیک حرارت بیشتری نسبتبه گیربکسهای دستی ایجاد میکند و همین باعث میشود که افزایش دما صورت بگیرد و افزایش دما باعث میشود که کیفیت روغن کاهش پیدا کند و فرسودگی قطعات داخلی گیربکس نیز صورت بگیرد.

حتی تیپ SLX. درواقع سیستمهای ABS و EBD تمام دارایی پژو ۴۰۵ در این بخش است و هیچ یک از سیستمهای کنترل کشش و کنترل پایداری در آن اعمال نشده است. در حالی که این موضوع در واقع هیچ تفاوتی برای شما نخواهد داشت و تا زمانی که اطلاعات مربوط به روغن موتور به درستی ثبت شود ، مسائل مربوط به گارانتی نیز هیچ مشکلی نخواهد داشت . استفاده از روغن موتور باکیفیت به کارکرد بهینه موتور خودرو کمک می کند اما اگر فیلترها کثیف باشند، عوضکردن روغن خودرو هیچ فایده ای ندارد. حتی اگر بهترینروغن واسکازین را هم استفاده کنید باز هم این روغن پس از مدتی باید با روغنتازه جایگزین شود. پس همه این موضوعات به ما ارزشمند بودن و مهم بودن موتور را درخودرو بیشتر نشان می دهد . مشاوران خدمات دوستانه ما در اینجا هستند تا به هر یک از سوالات خودرویی شما از جمله روغن مورد نیاز خودروی شما و مقدار مورد نیاز برای ارائه دقیق ترین برآورد هزینه برای خودرو شما پاسخ دهند. تعویض روغنی سیار برای ارائه این چنین خدماتی است. تکنیک سرویس پارس خدمات تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی را برای برندهای مختلف از جمله تعمیر لباسشویی سامسونگ ، تعمیر لباسشویی آبسال و تعمیر لباسشویی ال جی با مجوز رسمی و امتیاز نمایندگی این برندها ارائه می دهد.