کامل‌ترین دوره سئو 2023 مقدماتی + پیشرفته نوین

هنگامی که برای محتواهای خوب خود بک لینک دریافت کردید، می توانید از طریق لینک های داخلی در آن صفحه، «link juice» را به صفحات دیگر خود (به عنوان مثال صفحات پول ساز خود) منتقل کنید. اگر صفحات بیشتری با عبارات مرتبط به کار رفته در انکر تکست ها به شما لینک داده شده باشند، این موضوع به کسب رتبه بهتر سایت در آن عبارات، کمک زیادی می کند. اگر می‌خواهید عمیق‌تر به بهینه‌سازی سئو داخلی بپردازید، راهنمای سئو داخلی رادزاد را که برای مبتدیان ایجاد شده است، حتما مطالعه کنید. این راهنما از مسائل فنی گرفته تا بهینه سازی CTR و همینطور مسائل مرتبط با تجزیه و تحلیل پیشرفت شما را پوشش می دهد. اگر مطمئن نیستید که وب سایت شما برای استفاده در موبایل مناسب است یا نه، می توانید آن را با این ابزار گوگل تست کنید یا به گوگل سرچ کنسول بروید و ببینید آیا در بخش Mobile Usability مشکلی وجود دارد یا خیر.

۲. ابزارهای تحقیق کلیدواژه

باید کلیدواژه‌های مناسب را انتخاب کنید، متناسب با آنها محتوا تولید کرده و بهینه سازی را شروع کنید. کلیدواژه مناسب در واقع کلمه‌ای است که مخاطبان و مشتریان سایت شما در گوگل وارد می‌کنند. نقطه رضایت ما از سئو وقتی هست که چرخه مدل رشد و “مدل کسب و کار جامع” اتفاق بیافتد و نام برندِ ما بیشتر از کلمات دیگر، جستجو شود و یا حتی با تایپ مستقیم اسم سایت، ما را پیدا کنند. موتورهای جستجو انواع مختلفی از محتوا را اعم از متن، تصویر و ویدئو در نتایج جستجو نمایش می دهند و هر یک از این ها بر اساس میزان ارتباط با خواسته کاربر می توانند در نتایج جستجو ظاهر شوند.

بهینه سازی محتوا

UX یک سایت، مشخص می‌کند که کاربران چطور با آن سایت تعامل می‌کنند. به عبارت دیگر، اینکه طراحی UI سایت علاوه بر جذابیت و زیبایی، طرز کاری آسان و قابل فهم برای کاربران داشته باشد را UX می‌نامند. هرچقدر هم به ظاهر و محتویات سایت خود اهمیت دهید و هرچقدر هزینه کنید تا زمانی که سایت توسط کاربرانتان قابل مشاهده نباشد فایده‌‌‌ای نخواهد داشت. در این بخش، با مفهوم لینک‌ها و اهمیت آن‌ها آشنا می‌شویم و روش‌های اخلاقی ساخت لینک را بررسی می‌کنیم. همچنین نقش رسانه‌های اجتماعی در سئو خارجی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. به طور کلی عناصر سئو تکنیکال را می توان به عناصر کرال شدن بهتر (کرال پذیری)، عناصر معماری برای بهینه سازی موارد مختلف فنی و عنصر کلیک پذیری تقسیم بندی کرد که در ادامه به صورت مختصر به آن ها می پردازیم.

  • کلید داشتن یک وب سایت با لینک های داخلی خوب، داشتن عناصر با ساختار مناسب برای جا به جایی بین صفحات است.
  • انجام این کار‌ها و رعایت این موارد بصورت بخش بخش در مقاطع مختلف صورت می‌گیرد.
  • همچنین در حوزه های تخصصی در زمینه مقالات و ویدئوهای آموزشی نیز میتوان تولید محتوا انجام داد.
  • در حالی که متخصصین سئو بر روی سئو کلاه سفید اتفاق نظر دارند، در طرف مقابل افرادی هم هستند با هر تکنیک های کلاه سیاه قصد دارند که گوگل را به نحوی دور بزنند.
  • برای آشنایی کامل با گوگل آنالیتیکس و استفاده از بخش های مختلف آن می توانید مقاله گوگل آنالیتیکس را مطالعه کنید.
کامل‌ترین دوره سئو 2023 مقدماتی + پیشرفته نوین سرعت بارگذاری سایت (Page Speed) یک فاکتور مهم در رنکینگ سایت در گوگل است. هدف گوگل نیز کسب رضایت کاربران است و به همین دلیل، به سایت‌هایی که نسبت به درخواست‌های کاربر واکنش سریعتری نشان بدهند، رتبه بهتری می‌دهد. از سال ۲۰۰۹ سرعت سایت رسما به عنوان یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی وبسایت‌ها در گوگل اعلام شد. از آنجا که هر موتور جستجو الگوریتم رتبه‌دهی متفاوتی دارد، پوشش دادن همه آنها در این مقاله غیرممکن است. بدلیل سهم بازار بیشتر گوگل، در این راهنما منظور ما از موتور جستجوگر، گوگل خواهد بود و در اینجا در مورد نحوه بهینه سازی برای گوگل و فاکتورهای مهم در رتبه دهی سایت در گوگل صحبت خواهیم کرد. البته بد نیست بدانید که بسیاری از نکات ارائه شده در این راهنمای جامع سئو برای تمامی موتورهای جستجوگر یکسان است.

اگر تعداد کاربرانی که مدت زمان زیادی در صفحه می‌مانند زیاد باشد، گوگل جایگاه صفحه را ارتقا می‌دهد. یک بررسی نشان داده که میانگین Dwell Time برای ده نتیجه اول گوگل 3 دقیقه و 10 ثانیه است. در حقیقت گوگل اعلام کرده بود که RankBrain سومین عامل مهم رده‌بندی است. RankBrain ماشینی است که به گوگل کمک می‌کند نتایج جست‌وجو را دسته‌بندی کند.