هشدار: این 9 اشتباه هوش مصنوعی شما را از بین می‌برد

تحولات در هوش مصنوعی را نمیتوان از رقابت استراتژیک در حال ظهور با چین، و تحولات در فضای گسترده ژئوپلیتیک جدا کرد. از هوش مصنوعی در دنیا کاربردهای متنوع و فراوانی دارد و این تکنولوژی در زمینههای مختلفی برای اتوماتیک کردن و یا هوشمند کردن فرآیندها استفاده میشود. باوجود اینکه ممکن است از شبکههای عصبی عمیق هم برای RNN و هم CNN استفاده کرد، باید توجه داشت که ساختار زیربنایی این دو شبکه بسیار متفاوت است و تا اینلحظه نیاز بوده که انسانها آنها را از پیش تعریف کنند. تنها موردی که ممکن است در آینده مشکلساز شود، ویرم 8 گیگابایتی آن است که با وجود اینکه برای بازیهای فعلی کافی است ولی همین حالا نیز شاهد بازیهایی هستیم که برای بهترین عملکرد، ویرم بیشتری طلب میکنند. با این حال، RX 6600 در بازیهای استاندارد 30 درصد سریعتر است و در عناوین DXR هم تنها 13 درصد آهستهتر است. این کارت تقریبا 15 درصد سریعتر از مدل سوپر 1660 است و مهمتر اینکه از رهگیری پرتو و DLSS نیز پشتیبانی میکند. در حالی که قیمت هردو تقریبا یکسان است. RTX 3060 Ti در زمانی که معرفی شد، انتظار میرفت یکی از بهترین کارتهای انویدیا باشد چرا که تقریبا تمام ویژگیهایی که در سری 30 وجود داشت را دارا بود و قیمت بسیار خوبی هم داشت.

گردشگری فرهنگی خواهان آشنایی بافرهنگ مناطق مختلف و کاوش در چشماندازهای فرهنگی جوامع انسانی و درک آنهاست. تعداد کل تخت های گردشگری در واحدهای رفاهی و اقامتی این استان، تا مهر ۱۴۰۱ هزار و ششصد تخت عنوان کرده اند. اگر رهگیری پرتو برایتان مهم نیست، این کارت گزینه بسیار خوبی است ولی درغیر این صورت بهسراغ RTX 3070 Ti بروید. اما اگر رهگیری پرتو برایتان مهم نیست، این کارت بدون شک ارزش خرید بسیار زیادی دارد. در این بازه قیمتی AMD گزینههای بهتری برای گیمرهایی که رهگیری پرتو و DLSS برایشان مهم نیست دارد. به عنوان یک کارت RTX، حتی پایین ترین رده 2060 6 گیگابایتی هنوز هم از DXR و DLSS کامل پشتیبانی می کند. سیستم فوق از گرافیک پرقدرت و پردازنده نسل سیزدهمی اینتل برخوردار است و از گیمینگ 2K گرفته تا کار با برنامه های تخصصی و گرافیکی می توانید روی آن حساب باز کنید. هوش مصنوعی می تواند دانش آموزان را ارزیابی کند و با نیازهای آن ها سازگار باشد و با هر فرد متناسب با سرعت او کار کند.

این مدل در حال حاضر حدود 23 میلیون تومان است و تنها 3 تا 4 میلیون با مدل XT اختلاف دارد و تقریبا هم قیمت RTX 3070 Ti است. از لحاظ عملکرد، میتوان گفت تقریبا در حد و اندازههای 2070 است، البته بدون رهگیری پرتو. البته این احتمال هم وجود دارد که قیمت این کارت در چند ماه آینده کاهش پیدا کند. البته مهمترین مشکل میتواند ویرم 8 گیگابایتی باشد. این مدل 10 تا 15 درصد عملکرد آهستهتری از برادر بزرگتر خود دارد ولی درعوض همچنان 16 گیگابایت ویرم و 128 مگابایت اینفینیتی کش AMD را در اختیار شما قرار میدهد. از نظر عملکرد، این کارت در بنچمارکهای بدون رهگیری پرتو، از RTX 3070 Ti عملکرد بهتری دارد ولی اگر رهگیری پرتو را فعال کنیم، این انویدیا است که با عملکرد 35 درصد سریعتر خود، حرف اول را میزند. انویدیا تلاش کرد یکی از بهترین کارت های گرافیک سال 2022 در دسته کارتهای اقتصادی را با 3050 روانه بازار کند ولی قیمت این کارت آنقدر ارزان نیست که بتوانیم آن را اقتصادی بدانیم.