آموزش 7 روش فهمیدن مدل مادربرد کامپیوتر و لپ تاپ در ویندوز انزل وب

آموزش 7 روش فهمیدن مدل مادربرد کامپیوتر و لپ تاپ در ویندوز انزل وب

درنتیجه، برای ذخیره‌سازی اطلاعات و داده‌های خود به جریان دائمی برق نیاز ندارند و نوع دیگر مادربردهای کامپیوتر، مادربرد UEFI است. این مادربرد تنظیمات را در حافظه‌های فلش یا روی هارد دیسک کامپیوتر ذخیره می‌کنند. چیپ Northbridg یا پل شمالی روی مادربردهای اینتل به پردازنده کمک می کند تا با رم کار کند.

ارتقاء مادربرد برای رم سریعتر

پس از مدتی خط تولید محصولات اصلی این شرکت با نام تجاری جی فورس به بازار عرضه گردید. خوب است بدانید که محصولات این برند رقیب اصلی نام تجاری رادئون از محصولات شرکت AMD است. انویدیا در حال حاضر لقب بزرگترین شرکت تولید کننده پردازنده های گرافیکی در جهان را از آن خود کرده است و با بیش از 10 هزار کارمند، به یکی از معروف ترین و معتبرترین کمپانی های جهان تبدیل گشته است. برند ایسوس در زمینه تولید قطعات مختلف کامپیوتری فعالیت دارد و به خصوص در زمینه تولید مادربرد، بسیار قوی عمل کرده است و همیشه مادربردهای این برند جزو پرفروش ترین و بهترین مادربردها دیده شده است.

اسلات باتری پشتیبان CMOS

اگر خنک‌کننده سی‌پی‌یو مانند اغلب خنک‌کننده‌های معمولی در بازار به قدر کافی کوچک است که مزاحم بستن پیچ یا ریل‌های مختلف نمی‌شود، می‌توانید آن را هم‌اینک نصب کنید تا از دشواری نصب خنک‌کننده درون کیس جلوگیری کنید. در اغلب کیس‌های جدید این اتصالات به صورت یک یا چند کابل هستند که به پورت یواس‌بی مادربورد وصل می‌شوند. بر روی یکی از آن‌ها «AUDIO» یا «HD AUDIO» نوشته شده و چند کابل نیز به پورت‌های ورودی-خروجی کیس متصل شده‌اند. وقتی خنک‌کننده سی‌پی‌یو را جدا کردید، زمان آن رسیده است که کابل برق اصلی مادربورد را جدا کنید.

  • اگر قصد خرید یا تعویض CPU و یا کارت گرافیک دارید، مقاله “راهنمای خرید CPU” و “راهنمای خرید کارت گرافیک” را مطالعه کنید.
  • در کامپیوترهای قدیمی‌ به‌جای استفاده از مادربرد UEFI، از BIOS استفاده می‌کردند.
  • بد نیست بدانید سرعت درایوهای SSD با رابط NVMe که در این شیارها نصب می‌شوند بین ۵ تا ۱۰ برابر بیشتر از درایوهای SSD با رابط SATA و بین ۳۰ تا ۵۰ برابر بیشتر از درایوهای HDD با همین رابط است.
  • این قسمت، تنها جایی است که از بیرون کیس می‌توان به آن دسترسی داشت.
  • ام اس آی چهار سری مادربرد تولید کرده که فقط سری PRO آن‌ها برای کاربری‌های دیگر است و سه سری دیگر یعنی MEG، MAG و MPG مخصوص گیمرها ساخته شده‌اند و مشخصاتی هم دارند که آن‌ها را کاملا مناسب گیمینگ می‌کند.

می تونید از نرم افزار CPU-Z هم برای پیدا کردن مشخصات سیستمتون استفاده کنید. سوکت مدرن H که با نام LGA1156 هم شناخته میشه برای سی پی یو های اینتل طراحی شده. این سوکت با پردازنده‌های Intel Core i5، Intel Core i3 و Intel Core i7 تطابق داره. ابعاد یک مادربرد E-ATX برابر با 30.5×27.7 سانتی‌متره و بزرگ‌ترین مادربرد از بین این 4 نوعه. این مادربرد اسلات های رم بیشتری داره و همین موضوع عرض اون رو زیاد کرده. میشه گفت سوکت‌ها و پردازنده‌های پشتیبانی‌شده توسط این نوع مادربرد متفاوت‌تر و قوی‌تر هستن.

بُردِ مادر یا مادربرد یا برد اصلی تخته مداری الکتریکی است که بخش‌های گوناگون رایانه مانند واحد پردازنده مرکزی، حافظه دسترسی اتفاقی(RAM) و… بر روی آن سوار می‌شوند و قطعه‌های بسیار کاربردی و مهم دیجیتالی نظیر بایوس (BIOS) در آن قرار گرفته‌اند. شرکت گیگابایت در زمینه تولید مادربرد یکی از رقیبان اصلی برند ایسوس محسوب می شود. مادربردهای این شرکت بسیار با کیفیت و با طول عمر زیاد است که همین مسئله این برند را به یکی از برندهای پرطرفدار تبدیل کرده است.

آموزش کامل نصب ویندوز 10