انواع شیرهای صنعتی قیمت شیرآلات صنعتی فارس استیل | کسری سارانانواع شیرهای صنعتی قیمت شیرآلات صنعتی فارس استیل | کسری ساران

شیرآلات صنعتی رشت آزاد می کند. رگولاتورها و فیلترهای هوا به عنوان بازشونده‎های فشار نیز مشهور هستند. آن ها برای قطع کردن شیرها به فشار پایین تر، فشار بالاتر یا فشار تغییر نشده توسط کاربر مورد استفاده قرار می گیرند. این قطعات به عنوان فیلتر هوا استفاده می شوند تا به سادگی فشار هوا در یک محل خاص کاهش یا افزایش یابد. جهت جریان باعث حرکت پیستون
به طرف بالا و عبور جریان شده که در جهت عکس آن، پیستون به طرف پایین
آمده، مانع از برگشت سیال به طرف ورودی می شود. حرکت خطی این مانع با انرژی دادن به یک سیم پیچ الکترومغناطیسی برای کشیدن مانع در یک جهت به دست می آید.

  • فلکه، یکی از انواع متداول عملگرهای مورد استفاده در این نوع شیرها است.
  • در این مقاله در خصوص انواع شیرهای صنعتی صحبت کردیم و کارایی و جزییات آن‌ها را با هم بررسی کردیم.
  • زمانی که پلاگ براي استفاده از شیر چرخانده می‌شود، روغن، سطح تماس پلاگ و بدنه شیر را روغن كاري کرده و میزان اصطکاک بین پلاگ و شیر را کاهش می‌دهد.
  • از طرفی دیگر در این شیرها امکان گیر افتادن سیال در بدنه و دیسک (Disc) وجود دارد.
  • • نوع دیگری از شیرهای ایمنی نیز موجود است که به آنها Safety relief
    valve می گویند.
  • شیرهای یک طرفه – چک ولو دیسکی، -همچنین به عنوان شیرهای غیر بازگشتی نامیده می شود – اجازه عبور جریان از طریق آنها را تنها در یک جهت  داده و جریان در جهت معکوس را متوقف میکند .

ولو ها درصد قابل توجهی از هزینه های کلی سیستم را تشکیل می دهند، بنابراین باید با دقت انتخاب شوند. به همین دلیل در این مقاله به طبقه بندی شیرآلات صنعتی و عملکرد هریک از ولوها می پردازیم. شیرهای نشیمنگاه زاویه ای، شیرهای دو حالته با محرک پنوماتیک داخلی هستند. مانع جریان یک پلاگ است که با زاویه وارد شیر می شود تا در یک نشیمن زاویه دار که در مسیر جریان شیر قالب گیری شده است بنشیند. پلاگ در هنگام باز شدن تقریباً به طور کامل از مسیر جریان خارج می شود. این عامل باعث می شود که شیرهای نشیمنگاهی با کمترین افت فشار بیشترین جریان را داشته باشند.

مزایای شیر توپی

عملگر، یک مکانیزم یا دستگاه است که به کمک آن می‌توان شیر را از بیرون و از راه دور یا نزدیک، باز یا بسته کرد. بعضی از شیرها مانند شیرهای یک طرفه فاقد هرگونه هندویل یا عملگری هستند چرا که مکانیزم عملکرد آنها به صورت داخلی و خودکار است. در این نوع شیر یک طرفه جریان سیال باعث باز شدن شیر شده و برگشت جریان باعث بسته شدن شیر می گردد. از انواع شیرهای یک طرفه فشاری می توان به شیر یک طرفه پیستونی و  شیر یک طرفه کروی را نام برد. شیرهای صنعتی برای تنظیم مایعات، گازها و مایعات محلول استفاده می‌شوند. جریان سیال (مایعات و گازها) را با ولوهای صنعتی می‌توان کنترل کرد.

شیرهای صنعتی چیست؟

همانطور که در جدول می بینید که شیر توپی، شیر پروانه ای و شیر پلاگین هر دو شیر چرحشی و یک چهارم چرخشی هستند. در حالی که چک ولو سوئینگ، چک ولو دیسک شیبدار و سایر شیرهای حرکت چرخشی، حرکت یک چهارم چرخشی را انجام نمی دهند. پینچ ولو یا شیر پینچ به عنوان شیر گیره ای یا clamp valve نیز شناخته می شود. در این ولو یک لوله لاستیکی، که لوله پینچ نام دارد، طی مکانیزم پینچ حرکت سیال را کنترل می کند. Pinch Valve برای انتقال دوغاب ها، مایعات با مقادیر زیادی جامدات معلق و سیستم هایی که مواد جامد را به صورت پنوماتیکی انتقال می دهند، ایده آل است. نیدل ولو یا شیر سوزنی از نظر طراحی شبیه گلوب ولو است و بزرگترین تفاوت آنریال وجود دیسک نوک تیز سوزنی شکل است.

شیر یک‌طرفه چیست و چگونه کار می کند؟

در اغلب موارد، چرخش یک چهارم یا 90 درجه‌ای عملگر، دیسک را در وضعیت باز یا بسته قرار می‌دهد. البته برخی از انواع valve با حرکتی دورانی در بازه کمتر یا بیشتر از 90 درجه تغییر وضعیت می‌دهند. در این نوع شیر می‌توان از عملگرهای دستگیره‌ای یا فلکه‌ای استفاده کرد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار