تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو 206

از روغنهای تصفیه شده استفاده نکنید. این روغنها عملکرد بهتری نسبت به روغنهای معمولی داشته و آسیب کمتری هم به محیط زیست می زنند. البته هنوز این برندها در بازار هستند اما ما استفاده نمیکنیم چراکه کیفیت قبلی را ندارد و اغلب تقلبی هستند.» فروشنده دیگری هم درباره روغنهای خارجی میگوید: «جنس خوب در بازار کم است و نمیتوان روغن تقلبی دست مشتری داد. تعویض روغن در نیاوران در محیطی بهداشتی و لوکس در مجموعه جم سنتر واقع در جماران می باشد. یکی از خودروهای لوکس و پرطرفدار که در حال حاضر خط تولید آن متوقف شده است ماکسیما میباشد که در صورت خرابی موتور اتومبیل ماکسیما شما باید حتماً به تعمیرگاه های معتبر و مجاز مراجعه کنید برخی از تعمیرکاران به خاطر سود بیشتر سعی میکنند تا قطعات غیر اورجینال و فیک را جایگزین قطعات اورجینال موتور کنند. بهتر است همیشه از یک برند و نوع مشخص روغن استفاده کنیم. بهطور کلی توصیه میشود که بعد از هر ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد روغن موتور تعویض شود. سیستم ترمز خودرو مستقیما با امنیت سرنشینان خودرو مرتبط است، از این رو چک کردن آن اهمیت ویژهای دارد. این دمای بالا و هدررفت انرژی به معنای مصرف بیهوده سوخت بیشتر است زیرا موتور مجبور است سوخت بیشتری برای جبران انرژی هدر رفته مصرف کند.

چنانچه از خودروی خود در اتومبیلرانی استفاده میکنید، لازم است بدانید که کارکرد موتور اتومبیل در دمای بالا، سختتر شدن شرایط کاری موتور و همچنین فشار و بازده بالا موجب میشود میزانی که روغن ماشین تبخیر میشود افزایش یابد که البته این، امری طبیعی خواهد بود. البته لازم به ذکر است که عیب یابی موتور ماشین ظرفشویی و رفع مشکلات مربوط به آن نیازمند برخورداری از دانش تخصصی در رابطه با نحوه عملکرد موتور و کارکرد و وظایف آن می باشد. چون تغییرات خواص روغن موتور، به مقدار کارکرد موتور و به مدت زمانی که روغن در موتور بوده است، بستگی زیادی دارد. مرحله دوم برای تعویض روغن خودروهای صفر، زمانی است که ماشین شما بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتری مسافت طی کرده است. زمانی که موتور می سوزد. در واقع، روغن زمانی باید تعویض شود که قدرت تبادل گرمایی، روانکاری و جذب کنندگی خود را از دست میدهد و قادر به انجام وظیفه خود نباشد. استفاده از بنزین سوپر، تعویض به موقع فیلترها و دقت در نحوه صحیح رانندگی نیز میتواند کمک کند تا روغن زودتر از آنچه باید، نیاز به تعویض پیدا نکند.

این مرحله از شیوه تعویض روغن خودرو مربوط به بررسی سالم بودن واشر پیچ تخلیه اتومبیل است. امیدواریم که مطالعه این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی از چگونگی و زمان انجام تعویض روغن در اختیارتان قرار دهد. در واقع روغن با هر بار پمپ شدن، از فیلتر مخصوصی عبور میکند و این آلودگیها که با روغن از موتور جمع شده و به کارتر برگشتهاند، در فیلتر باقی میمانند. از طرفی با توجه به پیچیدگی موتور خودروهای امروزی و وابستگی مستقیم عملکرد بخش مکانیکی و الکتریکی موتور با یکدیگر، حساسیت کار بسیار بالاست. با توجه به این مهم که موتور پژو ۲۰۰۸ دارای توربو شارژر است باید گفت تعویض به موقع و انتخاب روغن موتور با کیفیت برای این خودرو بسیار اهمیت دارد.

این کار ساده را میتوان در فواصل کوتاه انجام داد تا در صورت لزوم، روغن موتور تعویض شود. رفع مشکلات احتراق ناقص در تعمیرگاه کاراک چگونه انجام میشود ؟ سوختن روغن: همواره مقداری از روغن از طریق جداره و کناره های سیلندر ها وارد قسمت و محفظه احتراق موتور می شود و می سوزد که این مقدار تا حد 150 سانتی متر مکعب در هر 100 کیلومتر مصرف، میزانی نرمال و منطقی می باشد. وقتی خودرو به روغن سوزی می افتد که روغن، وارد محفظه احتراق می شود و همراه با سوخت شروع به سوختن می کند. به همین دلیل توصیه میشود که در شهرهایی مانند تهران پس از هر ۵ هزار کیلومتر، شرایط روغن بررسی شود. میلهٔ نشانگر سطح را بیرون آورده و آن را با استفاده از یک پارچه بدون پُرز به خوبی پاک کنید. ترمز خودرو بدون روغن کار نمیکند، زیرا برای جابجایی قطعاتش نیاز به روغن دارد.

در تصویر زیر برای هر دو مدل این خودرو برندهای پیشنهادی روغن موتور که توسط متخصصین یدک یار معرفی شده اند را میتوانید مشاهده نمایید. بهتر است این دو روش به صورت تناوبی استفاده شوند. در صورت لزوم فیلتر نیز باید تعویض شود. اما به دلیل عوامل موثر دیگر، بهتر است در سرویسهای دورهای شرایط روغن موتور نیز بررسی شود. هرچه روغن بهتر باشد، وظیفه خود را بینقصتر انجام داده و عملکرد موتور را سادهتر و بیدردسرتر خواهد کرد. اما انجام این کار بهتر است با توجه به برخی نکات مهم انجام شود. موتور ماشین لباسشویی از پیچیده ترین و حساس ترین قطعات این وسیله بوده که راهاندازی و اجرای دستورات را مدیریت میکند. روغن اجزای موتور را روان و کارا نگه می دارد و مقداری از گرما را کاهش می دهد. به این طریق اگر ذراتی غیر معمول در روغن باشد، متوجه آن خواهید شد.

1- پس از باز کردن سوئیچ ، صدای تیک مانند خفیفی در خودرو شنیده می شود که نشانه خرابی رله می سایت tamirgah-co باشد . اگر ولتاژکمی در حال جهش بود پس ممکن است سوئیچ خراب باشد. گاهی نیز ممکن است حتی پس از ۱۰ هزار کیلومتر نیز روغن موتور نیاز به تعویض نداشته باشد. البته این به معنی تعویض روغن با کارکرد بیش از ۱۰ هزار کیلومتر نیست. پس از تعویض پیستون نیز نوبت به بستن دوباره آنها میرسد که باید آنها را داخل جداره سیلندر جا زده و انتهای شاتون ها را به صورت باریک از روغن ریخته و بر روی میل لنگ قرار دهید و پس از آن یاتاقان ها را به روغن آغشته کنید و توسط پیچ ها به یکدیگر اتصال دهید.

همچنین این گاز هیچ گونه واکنشی نسبت به لایه ازن ندارد، اما مانند نسلهای گذشته خود درصورت آزاد شدن در هوا باعث گرمایش زمین میشود که البته میزان آن بسیار کمتر از گازهای پیشین خود است. همچنین، به این خاطر اینکه گیربکس­ها سیستمی هیدرولیک به حساب می­آیند، برای روان­سازی و جلوگیری از ضربه خوردن قطعات، خوردگی اجزا، و بهبود کارایی آن باید از روغن گیربکس استفاده کرد. دلیل اصلی سیاه شدن روغن موتور چیست؟ حال همه شمعها و سیم مثبت کوبلها را باز کنید تا موتور خاموش شود. موتور را روشن کرده و کمی صبر کنید تا دمای آن به دمای عادی کارکرد موتور برسد.

اگر از روش تخلیه کارتر استفاده میکنید، بهتر است روغن در ظرفی شفاف خالی شود تا محتویات روغن قابل رویت باشد. البته نباید از مزیت صندوق بار بزرگ و جادار این خودرو به راحتی گذشت. با قرار دادن روغن مناسب در موتور ماشین، می توانید با اطمینان تا چند هزار کیلومتر با روغن موتور ادامه داده و این احساس را داشته باشید که اتومبیل شما تازه سرویس شده است – همه اینها با هزینه مناسب برای ماشین شما توسط کارشناسان ما انجام می شود. عوامل موثر در طول عمر مفید روغن موتور چه هستند؟ ویسکوزیته میزان ضخیم یا نازک بودن روغن در دمای خاص است. بنابراین اگر روغن باکیفیت استفاده میکنید، سیاه شدن آن نشانی بر اصالتش است. روغن ماشین یا روان کننده دارای گرانروی مختلف می باشد، اگر دقت کرده باشین بر روی روغن ها اعداد مختلفی نوشته می شود مانند ۲۰W-30 ، ۵W-30 ، ۱۰W-40 این اعداد به مقدار غلظت و عوامل دیگه در روغن بستگی دارد که کارخانه های تولید روغن بر روی آنها می نویسند. همانطور که پیشتر گفتیم، تعویض به موقع روغن موتور میتواند مانع از وارد آمدن آسیب جدی به اجزای موتور شود. یکی دیگر از دلایل سیاه شدن روغن موتور، تجزیه و اکسید شدن آن تحت تاثیر ذرات معلقی که جمعآوری میکند و قرار گرفتن مستمر و مداوم در مجاورت دمای بالای موتور است.

قطعاً موتورهای جدید هم در پی بالا رفتن دور موتور، کاهش روغن موتور اتومبیل را به دنبال خواهند داشت. در صورت توجه به این موارد و انجام تعمیرات، می توان قطعه خاص را ذخیره کرد و برای مدت طولانی نیازی به تعویض نخواهید داشت. البته می دانید که مهم نیست که چقدر از وسیله نقلیه خود مراقبت می کنید، زیرا بالاخره با کارکرد زیاد خودرو، روزی به تعمیر موتور خودرو خارجی نیاز خواهید داشت. تعویض روغن ماشین یکی از کارهای ضروری برای نگهداری از هر اتومبیلیه و عدم تعویض به موقع اون، میتونه خسارتهای بسیاری در پی داشته باشه. مقدار کمی روغن به دور لبه فیلتر بزنید و آن را در سر جای خود نصب کنید. حتماً به شرایط روغن موتور که از طرف کارخانه مشخص شده است دقت کنید و به هیچ عنوان روغنی با کیفیت پایینتر را برای خودروی خود استفاده نکنید. این نوشتار از مجله استادکار بر روی آموزش تعویض روغن ماشین تمرکز دارد. با این کار فرآیند تعویض روغن موتور راحت تر میشه و روغن موتور خودرو بهتر تخلیه میشه. این امر به دلیل تنوع بالای خودروها و دستورالعملهای متفاوت هر کدام از آنها است.

مهمترین نکته هنگام تعویض روغن، استفاده از روغن موتور مناسب و باکیفیت است. گفتیم که روغن موتور حین حرکت و جریان در بین اجزا و قطعات مختلف موتور، تمامی آلودگیهای موجود بین آنها را جمع کرده و به مخزن روغن برمیگرداند. در کنار تمامی این موارد باید گفت، کیفیت روغن، خود در درجه اول اهمیت در خصوص عمر مفید آن قرار میگیرد. راهنمای صافکاری پژو 206 ›دانلود رایگان فیلم آموزش تعمیرات پراید قسمت 9 ›دانلود رایگان فیلم آموزش تعمیرات پراید قسمت 6 ›دانلود رایگان فیلم آموزش تعمیرات پراید قسمت 8 ›دانلود رایگان فیلم آموزش تعمیرات پراید قسمت 16 ›باز کولر پراید پراید ›شارژ کردن کولر خودرو ›دانلود آموزش سیستم کولر پراید ›شارژ کولر خودرو ›دانلود رایگان فیلم آموزش تعمیرات ›دفتـرچه کد ایراد تعمیرات پژو 206 ›دفـترچه زمان استاندارد تعمیرات پژو 206 ›نحوه شارژ کولر اتومبیل ›آموزش سیستم کولر پراید ›شارژ کولر ماشین ›آموزش برق کولر پراید ›راهنمای تعمیرات ایربگ و کمربند ایمنی پژو 206 ›نکاتی درباره خودرو پراید ›دیفرانسیل روآ ›روش تعویض رینگ های پیستون 206 ›راهنمای تعمیرات مکانیکی موتور Tu5-JP4 پژو 206 ›تعمیرکار تعلیق زانتیا ›عکس جعبه فرمان ›فیلم روش تولید کارخانه ایران رادیاتور ›آموزش تعویض رینگ پیستون پراید ›تعمیر روآ سال ›دفترچه راهنمای تعمیرات پژو405 ›شکل پیستون پراید ›تعمیرات گیربکس 405 1 ›نحوه تعویض پیستون پراید ›مکانیک پژو206 ›آموزش برق 206 ›فیلم کامل سیستم تعلیق ماکسیما ›تعمیرات تخصصی خودرو ›نمایندگی گارانتی تعمیر ماکسیما ›فیلم رایگان ecu ›دفترچه تعمیرات تندر 90 ›دفترچه تعمیرات تندر 90 ›کتاب مکانیک 405 ›دانلود آموزش برق خودرو ›فیلم آموزشی باز کردن موتور خودرو ›16 ساعت فیلم آموزشی برق خودرو ›فیلم در مورد گیربکس اتوماتیک ›خرید پستی آموزش مکانیک خودرو سمند ›آموزش مکانیک خودرو سمند samand ›آموزش مکانیک خودرو سمند pdf رایگان ›آموزش تعمیرات ای سی یو خودرو ›به پرشین بلاگ خوش آمدید ›دانلود سی دی تعمیر موتور سیکلت ›کاتالوگ قطعات یدکی ›نقشه برق خودرو سمند ایران خودرو ›دانلود کتاب الکترونیکی آموزشی ECU اتومبیل ›پژو 206 طرز کار موتور بصورت تصویری ›آموزش تصویری تعمیر موتور پژو 206 ›کتابچه راهنمای سمند LX و سمند دوگانه سوز ›راهنمای تنظیمات و سرویس ها (پژو پرشیا) ›دانلود رایگان فیلم آموزش تعمیرات پراید قسمت 18 ›دانلود رایگان فیلم آموزش تعمیرات پراید قسمت 2 ›دانلود رایگان فیلم آموزش تعمیرات پراید قسمت 4 ›زانتیا سیستم فرمان ›سیستم تعلیق زانتیا ›آموزش تصویری تعمیرات پژو 405 ›تعمیرات سیستم فرمان زانتیا ›دانلود فیلم آموزشی تعمیرات فنی خودرو پارس ›دانلود فیلم آموزشی تعمیرات پژو 206 ›دانلود فیلم آموزشی تعمیرات پژو 405 ›آموزش رایگان تعمیر اتومبیل پژو 206 ›دانلود رایگان فیلم آموزش تعمیرات پراید قسمت 12 ›آموزش تعمیرات جلوبندی پژو ›دانلود رایگان فیلم آموزش تعمیرات پراید قسمت 14 ›آموزش جامع و کامل تعمیرات خودروهای ایرانی و خارجی ›دانلود رایگان فیلم آموزش تعمیرات پراید قسمت 10 ›دانلود پروژه سیستم تعلیق خودرو ›آشنایی با ECU در سیستم انژکتور ›فیلم تعمیر گیربکس پژو ›آموزش کامل برق اتومبیل ›دانلود آموزش تعمیرات جلوبندی ›دانلود تعمیرات جلوبندی پراید ›دانلود رایگان فیلم تعمیر موتور پرایدآموزش تعمیرات جلوبندی پراید ›دانلود رایگان فیلم تعمیر موتور سیکلت ›سی دی آموزش تعمیرات ماکسیما ›آموزش تعمیرات خودرو ›سی دی آموزشی خودرو ›کاملترین مجموعه آِی سی هایECUوBSI ›دانلود فیلم آموزش تعمیر موتور پژو ›دانلود فیلم آموزش شارژ گاز کولر خودرو ›فیلم عملکرد کولر خودرو ›کتابچه رایگان برق 206 ›دانلود اموزش برق206 ›کتابچه راهنمای تعمیرات و تنظیمات 206 ›راهنمای تمامی قطعات پژو 206 ›دانلود رایگان فیلم آموزش تعمیرات پراید قسمت 11 ›دانلود رایگان فیلم آموزش تعمیرات پراید قسمت 5 ›آموزش تصویری تعمیر موتور پراید ›آموزش شارژ کولر پراید ›آموزش تعمیرات رایگان خودروی سمند معمولی ›فیلم آموزش تعمیر خودرو ›آموزش تعمیر موتور پژو 206 و مزدا ›زانتیا فیلم آموزشی انژکتور و ›آموزش تصویری تعمیر موتور پژو 206 و مزدا و ecu ›دانلود فیلم تعمیر گیربکس خودرو ›دانلود رایگان فیلم تعمیر خودرو ›فیلم ECU ›راهـنمای تعمیرات تجهیزات جانبی پژو 206 ›نقشـه های الکتریکی پژو 206 ›جزوه مختصر با عنوان آموزش تعمیر اتومبیل های سواری ›جزوه مختصر با عنوان آموزش تعمیر اتومبیل های سواری ›ECU مغز خودروهای انژکتوری ›تعمیرات پارس خودرو ›عیب یابی خودرو ›دفترچه راهنمای تعمیرات ال 90 ›دانلود آموزش تعمیرات سپر اتومبیل سواری ›آموزش تعمیرات سیستم فرمان اتومبیل پراید ›آموزش تعمیرات سیستم تعلیق اتومبیل پراید 3 ›سی دی آموزش مکانیک و تعمیر خودرو ›خرید سی دی مکانیک و تعمیر خودرو ›نحوه عملکرد کولر ماشین ›عملکرد کولر خودرو ›فیلم آموزشی موتور خودرو ›دانلود فیلم های آموزشی از تعمیرات خودروی پراید ›دانلود رایگان فیلم آموزشی تعمیرات پژو پارس سال ›خرید سی دی آموزش تعمیرات و مکانیک ماکسیما2 ›سی دی تعمیرات و عیب یابی نیسان ماکسیما ›دانلود رایگان فیلم آموزش تعمیرات پراید قسمت 3 ›دانلود رایگان فیلم آموزش تعمیرات پراید قسمت 17 ›راهنمای تعمیرات سیستم تعلیق پراید ›دانلود رایگان فیلم آموزش تعمیرات پراید قسمت 15 ›فرمان هیدرولیک زانتیا ›راهنمای تعمیرات الکتریکی پژو پارس ›راهنمای تعمیرات گیربکس معمولی (MA5) پژو 206 ›دانلود آموزش کامل برق اتومبیل ›دانلود رایگان فیلم آموزش تعمیرات پراید قسمت 13 ›تعمیرات جعبه فرمان سمند ›آموزش مکانیکی جعبه فرمان پژو405 ›دانلود رایگان فیلم آموزش تعمیرات پراید قسمت 1 ›اموزش برق و مکانیک206 ›دانلود رایگان فیلم آموزش تعمیرات پراید قسمت 7 ›تعمیرات خودرو 405 ›مجموعه عظیم آموزش تعمیر خودرو و مکانیک خودرو ›گفت و گو با محسن پهلوان مالک پدیده شاندیز درباره رازهای موفقیتش ›میزان شارژ کولر مگان ›روآ با تعویض دیفرانسیل مزدا ›تعمیر گیربکس روآ ›نحوه تعویض رینگ و پیستون پراید ›آموزش رینگ پیستون موتور پراید عکس ›تعویض رینگ پیستون 206 ›سیستم برق پژو206 ›مکانیکی206 ›مکانیکی206 ›مشخصات فنی زانتیا ›تعمیر سیستم تعلیق زانتیا ›سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک زانتیا ›تصاویر از سیستم تعلیق زانتیا ›بهینه سازی سیستم تعلیق زانتیا ›هزینه تعمیر سیستم تعلیق زانتیا ›آشنایی تعمیر سیستم تعلیق زانتیا ›آشنایی با سیستم تعلیق زانتیا عکس ›دانلود فیلم تعمیرات زانتیا ›آموزش تعمیرات سیستم تعلیق اتومبیل پراید 3 ›دانلود پروژه تعلیق زانتیا ›فیلم آموزشی اتصالات برقی زانتیا ›تعلیق زانتیا ›دانلود پروژه ی طراحی سیستم تعلیق ›آموزش شارژ گاز کولر پراید ›شارژ کولر پراید ›روش شارژ کولر گازی پراید ›هزینه شارژ گاز کولر پراید ›عکس تعلیق زانتیا ›نحوه شارژ گاز کولر پراید ›آموزش شارژ گاز کولر ›آموزش شارژ گاز کولر ›آموزش میزان شارژ گاز کولر ماشین ›دانلود فیلم آموزش شارژ گاز کولر خودرو ›خرید کتاب آموزش شارژ گاز کولر اتومبیل ›آموزش کولر پراید ›جعبه فرمان پراید ›جعبه فرمان عقب ›جعبه فرمان هیدرولیکی ›نقشه جعبه فرمان ›جعبه فرمان چیست؟

یکی از مهمترین موارد بررسی سیستم ترمز، زمان تعویض روغن ترمز و یا اضافه کردن روغن ترمز است. هنگام تعویض روغن موتور، شرایط فیلتر روغن را نیز بررسی کنید. به این ترتیب، اینکار میتواند کاهش مصرف سوخت را نیز به دنبال داشته باشد. در این شرایط حدودا ۳۰ درصد به هزینه هایتان افزوده می شود. بنابراین، نسبت به انتخاب روغن مناسب، تعویض به موقع آن و بررسی شرایطش در سرویسهای دورهای حساس و دقیق باشید. در کنار این موارد، باز هم نسبت به کیفیت روغن انتخابی تاکید میکنیم. به این وسیله میتوانید برخی مشکلاتی که در موتور و اجزای آن پیش آمده را سریعتر تشخیص دهید. در واقع ممکن است برای هر یک از ما پیش آمده باشد که حین رانندگی ناگهان خودرو خاموش میشود و هر چی استارت میزنید، خودرو روشن نمیشود.

قبل از بستن فیلتر روغن موتور جدید، حتما درون آن، مقداری روغن موتور پر کنید و همینطور اجازه دهید تا لاستیک فیلتر روغن با روغن موتور آغشته شود. و یورو ۴ تولید شده که بهترین غلظت پیشنهادی روغن موتور از سوی سایپا برای هر یک متفاوت است. این اتومبیل شما است که به شما هشدار میدهد که اوضاع به حدی بد شده است که موتور به دلیل قطعات مشکل یا عدم روغن کاری در معرض آسیب قرار میگیرد. یک تعمیر کار در هر شرایط و وضعیتی امکان دارد، قرار بگیرد، بنابراین باید قدرت کنترل مشکلات و برطرف کردن آنها را داشته باشد، در صورتی که تسلط و تمرکز بیشتری روی کار خود بگذارد، می تواند بحران ها را از بین ببرد و کارکرد درستی داشته باشد، در غیر این صورت توانایی برطرف کردن مشکلات و کنار آمدن با اوضاع را ندارد و این امر موجب عدم عملکرد صحیح میشود. نظرات و تجربیات خودتان را از بخش دیدگاهها با ما و خوانندگان به اشتراک بگذارید. برای انتخاب بهترین روغن برای ماشین بهتر است که نظر یک شخص فنی که در کار تعویض روغن هست گرفته شود، در مجموعه ما کارشناسان ما همیشه همراه شما هستند تا بهترین و با کیفیت ترین انتخاب را برای روغن ماشین خود داشته باشید.