قالب بندی فونداسیون چیست؟

برای قالببندی یا قالببرداری، نیاز به خرد کردن قالبها و تبدیل آنها به ابعاد کوچک نیست و با همان ابعاد اولیه و به صورت یکپارچه از تولید قالب فلزی بتن فضا خارج میشوند. در سال های اخیر نیاز به مسکن درکشور ساخت ساختمان های مسکونی را به خصوص در کلان شهر ها به جهتی دیگرسوق داده است جهتی که درآن انبوه سازی در قالب صنعتی سازی ساختمان ها با شیوه های نوین صنعتی و تکنولوژی جدید همراه بارعایت آخرین استاندارد های فنی می باشد. در صورتی که قالب لغزان به هر دلیلی توقف نماید، درزهایی در بتن بوجود میآید که همان درزهای اجرایی است و با درزهای اجرایی میان مراحل بتن ریزی در عملیات ساختمانی با قالب ثابت فرقی ندارد. بتن کاربری آسانی دارد و با استفاده از قالب به هر شکلی در میآید. در نقشه کشی معماری فاز یک، ویژگیهای معماری ساختمان نظیر موقعیت قرارگیری المانهای مختلف، روابط بین فضاهای داخلی و مشخصات نماهای ساختمان به صورت پلانهای مختلف به نمایش در میآید.

خرید قالب لارج پنل

پس از طراحی و ترسیم پلان معماری به همراه تعیین محل پیشنهادی ستونها، نقشه فاز یک در اختیار مهندس محاسب قرار داده میشود. فارغ از اینکه WALL-E یکی از جذابترین عاشقانههای نامتعارف سینما را روایت میکند، یک پیش بینی ترسناک و اخطار دهنده درمورد وضعیت کنونی زمین هم میدهد. داستان درمورد پاندایی به نام پو است که علاقه شدیدی به گروه پنج آتشین دارد. صورت می گیرد که بکارگیری هر یک از این قالب ها شرایط مکانی، بزرگی و گستردگی، نوع پروژه از لحاظ سازه ای بستگی دارد. امروزه از قالب بتن مدولار به طور گسترده ای استفاده می کنند ، چون از این نوع قالب ها برای قالب بندی انواع سازه های بتنی استفاده کرد.

قالب بتن مدولار

در نهایت بتن ریزی انجام شده و بعد از سخت شدن بتن، قالبها باید با استفاده از ابزاری چون چکش از بتن سخت شده جدا شود. در قالب بتن ماندگار همانطور که از نامش پیداست به طور دائمی در ساختمان بکار می رود و به عنوان قسمتی از دیوار محسوب می شود. پایهها به عنوان کوله یا تکیهگاه دهانهها در نقاط میانی پل عمل میکنند. نوعی از بتن که دارای پوکهی معدنی به عنوان سنگدانه است را میتوان به عنوان یک عایق صوتی استفاده کرد. ۵- بولت های عصائی که به وسیله مهره خروسکی و واشر کاس به سولجر اتصال پیدا می کنند و سولجر را به لوله داربستی یا پشتبند افقی متصل می کنند.

۴-سایز لوله داربستی که مشخص کننده اندازه قطر خارجی و قطر داخلی لوله داربستی است. اتصال شالوده بتن مسلح و دیوار به وسیله میلگردهای انتظار که قبلا در شالوده تعبیه شده است، صورت می گیرد. 1 مبانی کلی طراحی این سیستم مطابق با ساختمان های بتن مسلح از نوع دیوار باربر صورت گرفته و شیوه اجرای آن به روش قالب های تونلی انجام می شود. قالب های پلاستیکی بتن برای ساخت ستون های بتنی، سقف ها، دیوارها، پایه ها و فونداسیون ها به طور مستقیم در محل مناسب است.

خرید جک سقفی

یکی از نقاط ضعف سازه های بتنی سنتی رامکا بتنی ستون ها و دیوارها می باشد. با استفاده از روش قالب لغزنده بسیاری از داربست بندیهای اطراف سازه حذف و سرعت اجرای کار به همراه نمای بهتر برای کار افزایش مییابد. همانگونه که در روش کار توضیح داده شد از مهمترین گام ها در احداث سازه های بتنی، نحوه قالب بندی است. برای مثال یونانیان و رومیها 800 سال قبل از میلاد سنگ آهک تکلیس شده را مصرف میکردند و بعدها آموختند که به مخلوط آهک و آب، ماسه و سنگ خرد شده یا آجر و سفالهای شکسته نیز اضافه کنند که یک نوع بتن محسوب میشود. سپس بتن ریزی دال اجرا گردد، در این صورت احتمال ترک خوردگی دال و دیوار وتمرکز تنش به حداقل می رسد، همچنین در صورت اجرای بتن ریزی دال – دیوار در دومرحله کاری و یا سخت شدن بتن دیوار قبل از بتن ریزی دال عملیات لازم برای اصلاح درزهای اجرایی مطابق آیین نامه بتن صورت گیرد.

بالاخره سومین سکو به صورت چوب بست آویزان یا یکسره که معمولاً در دو طرف دیوار قرار گرفته و برای دسترسی به نمای قسمتی از دیوار، مورد استفاده قرار میگیرد. قالب تونلی ؛ اجرای ساختمان های باسیستم باربر دیوار و سقف بتنی است که دیوار ها و سقف با بتن ریزی یکپارچه و هم زمان احداث می شود. باتوجه به جدول 3-4 از ویرایش چهارم استاندارد 2800، ارتفاع مجاز برای ساختمانهای با سیستم دیوار باربر به 50 متر محدود شده است. اساس روش اجرای قالب لغزنده عمودی، این است که قالب به ارتفاع یک تا یک و نیم متر در فواصل زمانی متناوب به بالا کشیده میشود. یکی از مهمترین کارهای که میتوانید برای افزایش دوام قالب بتن و بهبود شرایط قالب بتن انجام دهید مراقبت و نگهداری مناسب است که به شکل چشمگیری دام و عمر قالب را افزایش خواهد داد. پ- عملیات قالب برداری و جمع کردن پایه ها بایدگام به گام بدون ضربه و اعمال فشار، چنان صورت گیرند که اعضا و قطعات، تحت بارهای ناگهانی قرار نگرفته، بتن صدمه نبیند و خدشه ای به ایمنی و قابلیت بهره برداری قطعات وارد نشده و تغییر شکل های غیر مجاز در آنها رخ ندهد.

مزایای استفاده از قالب بتن

آیتمهایی را که در خرید موبایل برای فرزند 10 ساله خود در نظر میگیرد میبایست متفاوت از مواردی باشد که خودتان در انتخاب یک مدل مد نظر قرار میدهید؛ برای مثال برای یک دانش آموز باید مدلی را انتخاب کرد که نمایشگر بزرگی داشته و طول عمر باتری آن هم مناسب باشد در حالی که افراد مسنتر ترجیح میدهند مدلی را دست بگیرند که از دستشان لیز نخورد، اندازه آن بزرگ نباشد و یک نمایشگر کوچکتر هم کارشان را راه میاندازد… در نهایت عملیات بتن ریزی یکپارچه دیوار و سقف اجرا می گردد در این مرحله باید در محل دیوارو سقف ویبره مجدد ایجاد شود و یک فرصت کوتاهی داده شود تا بتن دیوار، نشست خود را انجام دهد ولی به گیرش اولیه نرسد. در این روش اسلیوهای تاسیسات مکانیکی و محل داکت ها در سقف و دیوار اجرا می شود و عبور لوله های مربوطه از بازشوهایی که پیش از بتن ریزی در آنها تعبیه شده انجام می شود.

از دیگر قالب بندیهای محبوب فونداسیون نوع چوبی آن است که دلیل آن هم هزینه بسیار کم و سرعت بالای اجرای آن است. به دلیل استحکام کششی کم بتن، برای جلوگیری از ترک خوردگی آن، لازم است که با مصالح دیگر (معمولا فولاد) تقویت شود. بدلیل آنکه قطعه قالب در زمان حمل تراز باقی بماند و نصب ساده تری داشته باشیم، قالب ازگرانیگاهآن که قبلاً سوراخ شده است به کمک چهار شاخ بلندکننده قالب بلندمی شود. ب – قالب ها باید به اندازه کافی محکم باشند تا فشار یا وزن بتن تازه و دیگر بارها را تحمل کنند، بدون آنکه دچار تابیدگی، نشت شیره، گسیختگی یا به مخاطره انداختن کارگران شوند. ب- قبل از آنکه اعضا و قطعات بتنی، مقاومت کافی برای تحمل وزن خود و بارهای وارده را کسب نماید، نباید پایه ها و قالب های باربر برچیده شوند.

این پروژه ها در همه جای کشور می تواند توسط مجموعه ما انجام شود. گاهی شرایط اقتصادی یا منطقه ای یک پروژه اقتضا میکند که از یک نوع مصالح خاص استفاده کرد. یکپارچگی و بزرگ بودن سطح قالب برای اجرای دیوار بتنی اکسپوز یکی از مزیت های منحصر به فرد قالب لارج پنل است و از آنجاییکه در این سیستم متعلقات قالب بندی نسبت به قالب مدولار، فوق العاده کم بوده و نیاز به پشت بند خاصی هم ندارد بنابراین باز و بسته نمودن پنل ها در کمترین زمان انجام یافته و همچنین جابجایی قالب ، بواسطه قلاب حملی که روی قالب تعبیه شده است، سریع و به راحتی امکان پذیر است. از دیگر مزایای استفاده از جوشکاری با CO2 در پروسه س ساخت قالب فلزی بتن، عدم نیاز به تمیز کردن مواد زائد و در نتیجه بالا رفتن سرعت جوشکاری است.

قالب تونل فرم

مزایای استفاده از قالب بتنی ماندگار این است که سرعت و سهولت در اجرا دارد، انعطاف پذیری نسبی دارد، به راحتی می توان تاسیسات برقی و مکانیکی را انجام داد و در زمان ساخت به حداقل نیرو نیاز است. دیگری سکویی است که در بالای کف و همتراز بالای قالب قرار میگیرد. از دیگر قالب بندی های محبوب فونداسیون نوع چوبی آن است که دلیل آن هم هزینه بسیار کم و سرعت بالای اجرای آن است. جدارهایی که با استفاده از این روش اجرا میشوند جدارهای اصلی داخلی و بعضی جدارهای خارجی (جانبی) هستند. برای ساخت این نوع سقف عمدتا از قالب های پلاستیکی استفاده میشود.

بهترین شرکت قالب بتن

قالب سقف وافل یک قطعه ای است که بسته به نوع جنس آن می تواند پلاستیکی و یا کامپوزیتی باشد که در ابعاد و اشکال مختلفی ساخته می شود . پ – قالب ها باید طوری طراحی و ساخته شوند که به آسانی و با سرعت، قابل نصب و باز کردن باشند، تا از اتلاف وقت و پول جلوگیری شود. ت – قالب ها باید درزبندی شده باشند، تا از نشت شیره بتن جلوگیری شود. وزن قالب ها و پشت بندها، وزن بتن تازه، آرماتور و سایر اقلام کار گذاشته شده در بتن، وزن افراد، وسایل کار، گذرگاه ها و سکوهای کار، بارهای موقت حاصل از انبار کردن مصالح و اثرات دینامیکی نظیر اثر تخلیه بتن از جام حمل بتن، فشار رو به بالای باد، عکس العمل های تکیه گاهی در بتن های پیش تنیده، رانش بتن تازه، فشار و مکش باد، بارهای ناشی از تغییرات درجه حرارت، بارهای ناشی از بتن ریزی نامتقارن، نیروهای رو به بالا در قالب ها و اجسام کار گذاشته شده در بتن، بارهای حاصل از نشست نامتقارن تکیه گاه های قالب و بارهای ناشی از لرزاندن و متراکم کردن بتن.( مشخصات فنی عمومی کارهای ساختمانی.

خرید قالب مدولار

بتن ریزی در تونل ها و آبرو ها، بتن ریزی برای پوشش کانال ها و روسازی ها، بتن ریزی برای ساخت سازه ها و ساختمان ها از انواع مختلف این نوع از قالب ها می باشد. در مقابل، قالب پلاستیکی بتن را می توان بازیافت کرد و علاوه بر کاهش زمان جابجایی و شاخص قابلیت استفاده مجدد بسیار، سازگار با محیط زیست است. مطلوب ترین فواصل جای گیری آنها به جهت پایداری کامل و انتقال نیروی بهتر در محور افقی ۱ متر و در محور عمودی ۵ سانتی متر می باشد.میان بولت های بالای دیوار را می توان در فواصل ۱ متری در راستای عمودی نیز نصب نمود. در این سیستم جهت قالب بندی و قالب برداری سریعتر و بهتررامکا در راستای دیوار ها اجرا می شود. با استفاده از بست داربست می توان لوله ها را برای ارتفاعات متعدد تنظیم کرد. در ساختمان هایی در ساخت آن ها از قالب لارج پنل استفاده می شود یک ویژگی مهم که دارند این است که در ساختمانی که از آن ها می خواهیم استفاده کنیم می توان چهارچوب و درب ها را قبل از بتن ریزی نصب کرد .

هر کدام از آن ها مزایا و معایبی دارند که بسته به پروژه مورد نظر و تشخیص مهندس سازه می توان از هر کدام از آن ها استفاده کرد. زیر پانل سقف و دیوار یکسری چرخ های فلزی پیش بینی شده است که امکان حرکت قالب روی سقف را فراهم می کند. با توجه به ابعاد بزرگ قطعات قالب سقف و دیوار و وزن بالای آن جابجایی قالب از طبقه ای به طبقه دیگر به کمک جرثقیل یا تاور کرین انجام می شود. لرزش در ساختمانهای بتنی به دلیل وزن بالای آن بسیار کمتر است. به همین دلیل به خصوص در فصول بارانی یک انتخاب فوق العاده می باشد. در سال 1927 میلادی (سال 1306 شمسی)، یکی از پیشتازان صنعت جوشکاری به نام «استفان بریلا» (Stefan Bryła)، برای اولین با در جهان طرح ساخت یک پل جادهای با استفاده از جوشکاری را ارائه کرد.

طوقهها معمولاً فلزی و به صورت پروفیلهایی مناسب طرح و در نظر گرفته میشوند. 3 طرح لرزه ای و سازه ای به ترتیب بر اساس آخرین ویرایش استاندارد 2800 ایران و آئین نامه آبا ( یا آئین نامه و ویرایش های بعد از آن) انجام گیرد. با توجه به اینکه اکثرا قطعات بتنی در محل کارگاه ساختمانی ساخته میشود، اگر آزمایشهای گرفته شده از بتن تراک میکسر پس از ۲۸ روز از مقدار مقاومت مشخصه مورد نظر کمتر شود، و مهندس طراح اعلام کند که با این مقاومت مشخصه سازه پاسخ نمیدهد، باید آن بخش از سازه تخریب شود یا تمهیدات دیگری اندیشیده شود که هزینهی زیادی در بر دارد و باعث ایجاد تعویق در پروژه میشد. شباهت بتن اکسپوز با بتن معمولی در این است که اکسپوز با همان مواد اولیه بتن معمولی ساخته میشود. دو وظیفه اصلی دارند؛ جلوگیری از باز شدن قالبها در قالب در برابر فشارهای جانبی بتن و انتقال بار و فشار به جکها.

تخته ها در مناطق مرطوب به خصوص شمال کشور بعد از مدتی دچار پوسیدگی می شوند و دیگر قدرت چسبندگی اولیه خود را از دست می دهند و این موضوع سبب باز شدن لایه ها می شود به این ترتیب قالب پلیمری جایگزین پلی وود شده است تا استحکام بیشتری فراهم سازد. الف – قالب ها بایدبه نحوی ساخته و نصب شوند تا شکل، انداز ه، وضعیت و نمای بتن مورد نظرحاصل گردد. در هنگام ویبره کردن بتن باید انتهای ویبراتور تا حد پایین بتن پایین برد و حتی بتن ریخته شده قبلی را تا حداکثر 18 سانتیمتر ویبره کرد. در ضمن بالا کشیدن قالب، عملیات بتن ریزی و آرماتور بندی نیز ادامه مییابد و دائماً بتن از بالا به درون قالب ریخته شده و ضمن حرکت قالب به سمت بالا، بتن سخت شده از قسمت زیرین قالب خارج میشود (بجا میماند). سرعت حرکت قالب طوری تنظیم میشود که بتن در زمان خارج شدن از قالب ضمن تحمل وزن خود، جهت حفظ شکل خود از مقاومت کافی برخوردار باشد.